Jak už psali Adam i Aleš, Dual Universe toho slibuje opravdu hodně. Například obrovský procedurálně generovaný vesmír bez jakýchkoli omezení a instancí, který najednou sdílejí všichni hráči. Pak také možnost měnit vzhled planet, těžit, budovat všechno od mrakodrapů přes vesmírné stanice až po gigantické lodě, které můžou být domovem i pro tisícovky hráčů. V rukou hráčů bude i politika s ekonomikou – můžete založit libovolnou organizaci, postavit továrnu, nebo třeba dělat překupníka. A samozřejmě dojde i na boj.
Úspěch každé multiplayerové hry stojí a padá s početnou, aktivní komunitou, a pro Dual Universe tahle poučka platí víc, než pro kteroukoli jinou hru. Novaquark se totiž vzdává přímé kontroly nad světem – místo toho vytváří a propojuje systémy, které následně vloží do rukou hráčů. Na těch pak bude záležet… no, vlastně úplně všechno.
Stane se ze sdíleného světa mírová utopie, nebo brutální diktatura těch nejsilnějších? Prosadí se komunismus, nebo kapitalismus? Budou válečnictví dominovat letadlové lodě s malými stíhačkami, nebo obří bitevní kolosy? Zatím to vypadá tak, že do podobných konfliktů tvůrci nehodlají zasahovat. Dají hráčům hračky, a oni si budou hrát.
Tenhle grandiózní sen by měl být umožněn technologickým pokrokem, například vývojem cloudových služeb, serverů a voxelové technologie. Autoři na podobných základech pracovali poslední tři roky, takže Dual Universe rozhodně není projekt, který by začal vznikat teprve po skončení kampaně na koleni v něčí garáží. Už teď si můžete prohlédnout záběry z hraní a všechno to budování a létání vypadá velice profesionálně.
Je v tom kus EVE Online. Je v tom kus Minecraftu. Ale zároveň se tady začíná tvořit něco úplně nového. Něco, u čeho se dá jen velmi těžko odhadnout, zda to ve slibované podobě vůbec kdy spatří světlo světa. Aby na to existovala vůbec nějaká šance, vývojáři, mezi kterými se mimochodem nachází plno zkušených borců se zkušenostmi z firem typu Sony nebo Ubisoft, potřebují to nejkrásnější a nejcennější, co jim můžete nabídnout – důvěru.
Řekl jsem důvěru? Pardon, měl jsem na mysli peníze – konkrétně půl milionu euro pro splnění základního cíle. Pro obyčejné smrtelníky to je docela dost, ale na projekt takového formátu se nejedná o žádné jmění. Takže je jedině dobře, že podle prvních odhadů by kampaň tenhle milník měla pohodlně překonat. Za jediný den se totiž podařilo vybrat skoro 150 000 €. Pokud všechno půjde dobře, mohli byste se první hratelné alfaverze dočkat už příští rok.
zdroj: Archiv