AKTUALIZOVÁNO: Palworld se nestihl ani jaksepatří zatřást a byl překonán. Počet současně hrajících hráčů Black Myth: Wukong se okolo třetí odpoledne našeho času vyhoupl ke 2,15 milionu a čínské akční adventuře tak nově patří druhé místo pro nejhranější hru v historii Steamu. K úplnému prvenství a sesazení PUBG z trůnu by se k Opičákově dobrodružství musel posadit ještě další milion lidí, což se momentálně nejeví až tak reálně, ale... Nikdy neříkej nikdy.
AKTUALIZOVÁNO: Bronzová meta pokořena! Okolo druhé odpolední našeho času se počet současně hrajících hráčů Black Myth: Wukong přehoupl přes 1,8 milionu a sesadil tak ze třetího místa v žebříčku nejhranějších her všech dob na Steamu Counter-Strike 2. Wukong v tuto chvíli hrají více než 2 miliony lidí, stříbrný Palworld už se může pořádně třást.
Původní článek: O trochu zvláštních instrukcích streamerům pokrývajícím novou akční adventuru Black Myth: Wukong od čínského studia Game Science si můžeme myslet cokoliv. Stejně tak se může různit názor na aféru okolo nařčení studia z toxické pracovní kultury a misogynie, kterou svého času provázelo volání po bojkotu hry. Politický odér totiž mizí do ztracena ve stínu empirického faktu: Black Myth: Wukong je megahit.
Hráčský zájem je nesmírný. Už pouhou hodinu po oficiálním vydání hry ji na Steamu hrálo 935 tisíc lidí současně, což je samo o sobě číslo, o němž si drtivá většina herních vývojářů může nechat jenom zdát, a hra tak třeba hned na startovní čáře pokořila rekord Baldur's Gate III, do níž se nejvíce pustilo 875 tisíc hráčů najednou.
A to byl jenom začátek: Ve čtyři hodiny ráno našeho času už se počet současně hrajících dobrodruhů vyšvihl přes milion, překonal tak výkon Cyberpunku 2077 a Wukong se tím stal nejhranějším singleplayerem v historii Steamu.
Hráči přibývali: Okolo páté už cestu na Západ podnikal milion a čtvrt lidí a v současné chvíli bychom napočítali 1 489 259 bojovníků. A počet stále roste. Wukong je momentálně čtvrtým nejhranějším titulem všech dob na Steamu, přičemž první tři příčky obsazují multiplayerové záležitosti s odlišným systémem monetizace: Counter-Strike 2 (1,8 milionu současně hrajících hráčů), Palworld (2,1 milionu) a PUBG (3,2 milionu). V prachu za sprintujícím Opičákem se ocitly nejen hry pro jednoho hráče jako zmíněný Cyberpunk 2077, ale i onlinovky jako Lost Ark či Dota 2.
zdroj:
SteamDB
Je samozřejmě potřeba vést v patrnosti, že podstatná část hráčského davu s největší pravděpodobností pochází z domovské Číny. Cesta na Západ je sice populární na celém světě, ale v Číně je její kulturní dosah přeci jen na trochu jiné úrovni. Navíc se jedná o prakticky první opravdovou AAA hru čínské produkce, která se doma dočkala dokonce zmínek v celostátní televizi – a to je reklama par excellence.
Jenže... záleží na tom? Čísla zkrátka hovoří jasně a pokud si z pravděpodobného rozložení hráčské základny můžeme něco odnést, pak snad jen fakt, který už beztak dobře známe: Čínský herní trh prostě není radno podceňovat.
Počet hráčů momentálně odpovídá asijské špičce, uvidíme, zda se rekord ještě posune, až se do hraní naplno pustí Evropa, případně až se probudí Amerika. K průniku do první trojky chybí Black Myth: Wukong ještě necelých 400 tisíc válečníků.