Přelidněnost a nedostatek zdrojů zahnaly v polovině století lidstvo do úzkých. Evropu sužují války, vláda monitoruje všechno a všechny a rozvoj kybernetiky a robotiky přidává k problémům i otázku identifikace lidských práv, která už získali humanoidní roboti a samozřejmě nezaměstnanost. Do toho armáda a vědci pracují na vytvoření umělého života a homo sapiens se zdá být druhem, kterému prošla záruka. Řešení nepokojů a celkově nespokojenosti populace nakonec průmyslový koncern řeší vytvořením druhého světa, virtuálního, mírumilovného CITY 5, kam mohou lidé nahrát své vědomí.
Těmi, kdo tuto cestu do digitálního světa vykonali byli i členové rodiny hlavního hrdiny Richarda Nolana, žurnalisty, který se v tomto světě snažil udržet své nejbližší v bezpečí a zdraví. Během přenosu se ale něco pokazilo a Richard existuje v obou světech najednou – jak v nehostinném Berlíně, tak i v nedokončeném virtuálním prostoru CITY 5. Vydává se tedy na cestu za svou rodinou, jenže brzy zjistí, že jeho hledání cesty z krize představuje snahu celého lidstva. Nicméně, celá cesta vyvolává i otázku, jaká je vlastně role lidstva v době, kdy můžete existovat ve virtuálním světě, kdy reálný obývají soběstační roboti a život jde možná stvořit v laboratorních podmínkách.
State of Mind nenabídne jen pohled Richarda. Do ruky se vám během dvacetihodinové kampaně dostane hned několik hratelných postav, skrze které by tvůrci měli co nejlépe popsat celý svět budoucnosti a především celou krizi identity lidstva. Je celkem jasné, že v téhle adventuře budete víc přemýšlet a rozjímat, než střílet.
Neutěšenou budoucnost pomáhá týmu vykreslit i vizuální stylizace, v níž využívají jen část barevného spektra a modely s nízkým počtem polygonů. Procházet se budete jak Berlínem, tak i CITY 5, což s sebou ponese velmi odlišné styly. Navíc příběh nebude lineární, protože vaše volby během dialogů mohou ovlivnit další události. Hra by měla vyjít na PC, PS4, Xbox One a Mac začátkem příštího roku.
zdroj: Archiv