Machine learning neboli strojové učení je něco, o čem budeme v souvislosti s hrami slýchat stále častěji. A možná o tom budeme slýchat konkrétně v případě Call of Duty, jak naznačuje jeden z hudebních patentů Activision Blizzard.
Patent s velmi dlouhým, popisným a vlastně všeříkajícím jménem Systémy a metody pro dynamické generování a modulaci hudby na základě herních událostí, profilů, hráčů a/nebo jejich reakcí by měl skrze vytváření hudby přispívat k mnohem lepšímu vtažení hráče do hry, například díky navozování intenzivnější atmosféry. Například při souboji s bossem hra dynamicky přeřadí na dramatičtější hudbu, zatímco v jiných situacích může tempo zmírnit, a přispět tak k uklidnění hráče.
V konečném důsledku by měla tahle strojovým učením generovaná hudba přizpůsobovat zvukovou složku hráči, jeho reakcím, herním situacím, a tím prostě a jednoduše zlepšit zážitek z hraní. Celý patent si můžete nastudovat tady.
Takhle na papíře to smysl samozřejmě dává, vlastně je s podivem, že něco takového není už nějakou dobu standardem. Na druhou stranu je otázka, kolik hráčů například právě Call of Duty během multiplayerových zápasů poslouchá a vnímá hudbu a kolik má puštěnou primárně hlasovou komunikaci a do toho herní zvuky, právě na úkor hudby. Nebo kolik lidí u toho poslouchá vlastní písničky skrze jinou aplikaci. Nicméně se dá předpokládat, že právě tahle data v Activisionu mají a mohou se podle nich rozhodovat.
Nakonec je potřeba vzít na vědomí, že jde jen a pouze o patent. Spousta firem vlastní spoustu patentů, které nepoužívají nebo třeba ani nemají v plánu použít. Jestli se tak někdy v Call of Duty či v jiném titulu Activision Blizzard dočkáme hudby generované skrze strojové učení, zatím možná neví ani v samotné společnosti.