Activision Blizzard vyhodnocuje betu Diabla IV. A chystá změny
zdroj: Foto: Activision Blizzard

Activision Blizzard vyhodnocuje betu Diabla IV. A chystá změny

17. 4. 2023 10:27 | Novinky | autor: Jakub Malchárek |

Zhruba měsíc a půl zbývá do otevření bran pekelných a rozpoutání konfliktu mezi démony a anděly v Diablo IV. Stovky tisíc hráčů už měly možnost vyzkoušet, jak se očekávané akční RPG hraje, Activision Blizzard totiž hru v omezené míře zpřístupnil hned na dva březnové víkendy. Data z uzavřené a otevřené bety teď videoherní gigant vyhodnocuje a ještě před vydáním plné hry hodlá implementovat celou řadu úprav systémů a mechanismů.

„Jednou z nejčastějších výtek, které jsme obdrželi, byl přílišný backtracking v určitých dungeonech. Upravili jsme proto celou řadu kobek, krypt a podzemí napříč všemi zónami, abychom co nejvíce snížili nutnost se vracet,“ uvádí Activision Blizzard na stránkách hry s tím, že konkrétně v zóně Fractured Peaks, která byla přístupná v betě, se to týká dungeonů Caldera Gate, Defiled Catacombs, Derelict Lodge, Forbidden City, Hoarfrost Demise, Immortal Emanation, Kor Dragan Barracks, Maulwood a Rimescar Caverns.

Vedle zvýšení šance na unikátní události v podzemích, která razantně stoupne z 10 % na 60 %, se dungeonů týká ještě několik změn upravujících hratelnost vedlejších questů. Mění například odměny za splněné úkoly, dočasné bonusy, které hráči obdrží, a celkově se zvyšuje variabilita. Hráči totiž plnění takzvaných Structure Objectives považovali za zdlouhavé, Activision Blizzard chce proto celý mechanismus urychlit, nikoliv zjednodušit.

zdroj: Blizzard Entertainment

Balanční kladivo dopadne i na hratelné postavy. Mezi hlavní úpravy patří plošná redukce utrženého poškození barbara o 10 %. Veškeré schopnosti druidových společníků budou mít notně zvýšený útok. Ultimátní schopnosti budete moci používat častěji. Nekromantem vyvolaní kostlivci a golemové budou častěji umírat, což bude hráče nutit více pracovat s mrtvolami. Rogue se dočká celkového zvýšení bonusů schopností. Čaroději a čarodějky nebudou tak jednostranně silní. Například Charged Bolt sice bude dávat větší poškození a bude stát méně many, ale takový Chain Lightning bude slabší a méně vhodný proti bossům.

Mezi další zajímavé změny patří třeba nový font, který nahradí současný sans serif. Někteří bossové se dočkají nových útoků a mechanik, aby představovali lepší výzvu pro postavy bojující zblízka. Vývojářský tým navíc pracuje na mechanice, jak resetovat dungeony, aniž by tato funkce byla zneužívaná k obcházení smrtí a dublování odměn.

Pokud vás zajímá, jak bude v Diablo IV vypadat endgame, nalaďte si 20. dubna ve 20 hodin YouTube nebo Twitch hry. Závěrečný obsah ve streamu představí mimo jiné sám game director Joe Shely.

Diablo IV vychází 6. června, ale majitelé deluxe edicí se do hry dostanou o čtyři dny dříve.

Nejnovější články