Mystery of the Druids - návod 1.část
zdroj: tisková zpráva

Mystery of the Druids - návod 1.část

20. 9. 2001 0:00 | Návod | autor: Redakce Games.cz |

Vzhledem k obtížnosti této adventury jistě řada z Vás přivítá náš návod jako pomocnou berličku při řešení zapeklitých problémů.


Mystery of the Druids - návod 1.část

Autor: Nukem
Publikováno: 20.září 2001

Zvětšit zdroj: tisková zpráva Ti, kdo četli recenzi nové adventury Mystery of the Druids a přesto se nenechali odradit, možná uvítají tento návod jako pomocnou berličku při řešení zapeklitých problémů. Rozhodně se nemusíte stydět za to, že na některé věci jste nepřišli. Hra je celkem obtížná a především zahlcena předměty, na které kurzor myši reaguje, ale přesto nejsou k ničemu. Stejně tak lehce můžete nějaké důležité místo přehlédnout. Proto se zbytečně dlouho netrapte a s klidem používejte návod, budete-li v úzkých. Pokud vám bude něco nejasné, nebo najdete-li třeba chybu v návodu (doufám, že se tak nestane), neváhejte a využijte fóra pod článkem.

Ještě než přistoupíme k návodu, rád bych předeslal, že směr bude obvykle udáván z pohledu postavy, nebude-li řečeno jinak. Navíc se budu snažit udat ke směru i nějaký významný bod, aby pokud možno nedocházelo k nedorozumění. Velmi důležité jsou dialogy. Snažte se vyčerpat všechny možnosti, neboť mnohdy právě až po získání jisté informace je možné pokračovat dál, byť to často bude znamenat i znovunavázání rozhovoru. Pokud nezapomenu, vyzdvihnu potřebné informace, na které se máte ptát.

 Scotland Yard
Po úvodním videu vyzpovídejte šéfa. Dozvíte se o další vraždě, která se stala v Epping Forest. Od šéfa dostanete spis a doporučení, aby jste vraždy vyšetřili rychle a bez zbytečných omylů. Z šéfova stolu seberte zápalky a vyjděte ven na chodbu. Naproti šéfovým dveří, na druhé straně chodby je laboratoř, tam zatím nemusíte. Jděte dopředu, tedy od šéfových dveří doprava. Pod cedulí New Scotland Yard se nalézá vaše kancelář. Vejděte a nezalekněte se nepořádku uvnitř. Napravo od věšáku se nalézá skříňka se čtyřmi zásuvkami. Z první si vezměte láhev jablečného džusu, z druhé zelený šátek, v třetí pod kartonem cigaret leží role igelitových sáčků na předměty doličné a konečně v poslední naleznete pár rukavic. Toť vše, co zde lze sebrat. Můžete se porozhlédnout kolem sebe. Telefon na stole je sice funkční, ale jak vytočením nuly ihned zjistíte (před vytočením však musíte použít hlasitý odposlech), lze z něj volat pouze na interní linky. Podívejte se také na druhou stranu terče vedle dveří.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Vyjděte ven. Vpravo od vašich dveří (z pohledu Brenta stojícího zády ke svým dveřím) jsou dveře do archivu, vlevo vzadu výtah a vlevo v popředí je kancelář kolegy Lowryho. Toho zatím nechte v klidu se flákat a jděte do výtahu. Objeví se mapa, kde zvolte Epping Forest. Zde vyzpovídejte strážníka a pak se dejte k nalezišti kostry. Po dvojím zazoomování vložte do igelitového sáčku stehenní kost vpravo. Vraťte se do Scotland Yardu a ukažte kost Chrisovi v laboratoři. Povídejte si s Chrisem, dokud vám nedá tip, kde hledat možné další informace. Tím místem je Oxfordské muzeum antropologie, kde máte hledat profesora Turnera. Vydejte se tedy znovu do ulic.

 Laboratoř
Jak brzy zjistíte pohledem na ceduli na dveřích, je muzeum kvůli rekonstrukci zavřeno. Jděte zpět na chodník a dejte se doprava k bezdomovci. Ten si postěžuje si na život, dovíte se, že dnes šla do muzea jen jedna žena a taky že pije všechno, co teče. Když se dovíte vše, co lze, seberte ze země prázdnou lahvičku, která leží před bezdomovcem. Když se vydáte zpět a půjdete rovně za zaparkovaný automobil, dojdete k telefonní budce. Bohužel nemáte žádné drobné. Pár mincí má sice bezdomovec v čepici před sebou, ale dobrovolně je nevydá. Vraťte se do laboratoře za Chrisem. Ještě než mu sdělíte novinky o muzeu, jděte dozadu laboratoře, nejprve k polici s chemikáliemi napravo. Jsou tam takové oranžové nádoby. Uprostřed druhé police seberte nádobu s práškem na snímání otisků, pak přistupte k levé polici s černými sklenicemi.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Podívejte se blíže na střed police. Zeleným šátkem očistěte sklenice. Chrisovi řekněte o muzeu, popovídáte si o telefonech a o tom, že nemáte žádné drobné, jen dluhy. Navažte rozhovor znovu a zeptejte se Chrise na obsah lahviček na policích. Rozhovor směřujte na alkohol. Chris vám nabídne, ať si dáte kapku. Po videu jděte k černým lahvičkám a střední řadu posypte daktyloskopickým práškem. Podle otisku zjistíte, kterou lahvičku Chris vzal - 90% Ethanol. Vezměte si tedy příslušnou lahvičku a v inventáři ji použijte na placatici od bezdomovce. Placatici pak doplňte džusem a lahvičku s alkoholem vraťte zpět na polici.

 Muzeum
Je na čase vrátit se k muzeu. Bezdomovce obdarujte vyrobeným nápojem. Po té co usne, seberte nebožákovi z čepice jeho jediné peníze. Tak a máte na telefon. V budce sejměte sluchátko a ve druhém telefonním seznamu zleva zjistěte číslo profesora Turnera do muzea. Pak vložte drobné do otvoru pro mince a klikněte na klávesnici. Ozve se ženský hlas. Zjistíte, že profesor je na expedici v Keni a jen tak brzy se nevrátí. Rozhovor nikam nevede a neznámá na druhé straně telefonu zavěsí. S nepořízenou se vraťte do laboratoře a řekněte Chrisovi, co jste se dozvěděl. Chris vás obeznámí s tím, že žena v telefonu byla profesorova dcera Melanie. S touto informací opět běžte k muzeu a znovu zavolejte na profesorovo číslo. Schůzka s Melanie je domluvena, utíkejte tedy ke vchodu, kde vás čeká. Po delším rozhovoru se Brent uvelebí v křesle, takže nyní budete chvíli hrát za Melanie.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Na pravé straně místnosti (z vašeho pohledu) stojí stůl, na němž naleznete, jak ten přístroj nazvat, elektrický hoblík? :-) Do upínáku pod břitem vložte kost. Získáte tenkou slupku, kterou vložte do mikroskopu na kraji stolu. Pravým kolečkem co nejlépe zaostřete a dvakrát klikněte na žluté tečky. Zjistíte, že to je zlato. Na stole stojícím v dolní části vaší obrazovky se podívejte na různé zbraně, které tam leží. Kostí v sáčku klikněte na srp. Melanie zjistí, že zářezy na kosti odpovídají ostří srpu. Na stejném stole na opačné straně leží dva časopisy. Když dvakrát kliknete na časopis pod lupou, Melanie jej pročte a zjistí další podobnosti v článku o Druidech a jejich obětních rituálech. Pohovořte o svých objevech s Brentem. Posléze opět jako Brent se snažte získat adresu autora článku, kterým je Arthur Blake. Chcete-li, můžete si s Melanie popovídat o jejím názoru na věc, případně obecně o její práci. Pak se vydejte navštívit Arthura Blakea.

Dojděte ke dveřím jeho domku a zazvoňte. Uvnitř pokračujte v rozhovoru. Snažte se dozvědět co nejvíce o Druidech, „závěrečném rituálu“ a především o důležitém artefaktu - „Amuletu proměny“. Jeho jednoduchý náčrt vám Blake ukáže v knize. Jedná se o nákres pevnosti ve Francii v přístavním městečku Carmor. Nyní vaše kroky povedou do přístavu Portsmouth odkud se trajektem dostanete do Carmor.

 La France
Kapitán lodi není moc sdílný, prozatím. Nejprve tedy vyzpovídejte rybáře. Popovídejte si sním o rybách, pochvalte mu prut, a zeptejte se, co dnes hodlá chytit. Řeč se svede na kapitána. Poptejte se na něj, především, jak s ním co nejlépe navázat rozhovor. Tak se dozvíte, že se nechává rád oslovovat jako Monsieur le Capitaine Charles DeNeuve. Pak sveďte řeč ještě na zámek. Když se dovíte vše o zámku i o jeho někdejším majiteli, vraťte se ke kapitánovi a oslovte jej jeho oblíbeným titulem, čímž si získáte jeho náklonnost. Také zde, jako ostatně všude je dobré vyčerpat všechny možnosti dialogu, byť to někdy znamená navazovat rozhovory od začátku. Důležitou informací je stará legenda o prodavači soli který přemohl Lorda z Carmor. Rovněž se můžete poptat na rybáře. Po rozhovoru se vraťte zase k rybáři Pierovi a poptejte se opět na kapitána. Zda jsou jeho historky pravdivé, zda jsou přátelé. Tady by jste se měli dozvědět o kapitánově kočce. Tu Piere nemá rád.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Když ukončíte rozhovor a budete chtít odejít, uvidíte zmíněnou kočku, jak odchází od lampy za sudy. Doběhněte do pravého dolního rohu obrazovky a stoupněte si do uličky mezi bednou a sudem z něhož je vidět jen kousek víka v rohu obrazovky. Čekejte, dokud se vlevo neobjeví kočka. Ta půjde nejprve za bedny uprostřed. Připravte si do ruky zelený šátek. Jakmile kočka vyjde směrem k lampě a na chvíli se zde posadí, hoďte šátek na kočku. S tou jděte k Pierovi a použijte ji na něj. Kočka srazí plechovku s žížalami do vody, takže si Piere bude muset jít opatřit nové. Seberte jeho prut a vědro a v inventáři jej spojte. Jděte k lodi a prozkoumejte její spodní část. Kousek nad ponorem uvidíte pruh vykrystalizované soli. Pomocí prutu nasbírejte kousky soli do vědra. Nyní se vydejte k zámku vpravo nahoru.

 Tajemný hřbitov
Zde kromě nádherně nakreslené zříceniny není nic, byť si ji lze prohlédnout i zevnitř. Vydejte se dál, nahoru vlevo, v další obrazovce po schodech vlevo dolů dojdete k hřbitovu. Brána je zamčená, ale lze ji „odemknout“ spisem, který máte u sebe (trochu podivné, ale budiž). Hřbitov je celkem rozsáhlý na to, jak málo z něj budete potřebovat. Přesto si jej můžete projít, je opravdu velmi dobře vyveden, jako ostatně téměř všechny lokace. Ale pro postup je důležitá jen tato cesta. Jděte rovně ke kapli, po její pravé straně dozadu a pak rovně po schůdkách dolů. Tady před zídkou po Brentově levici stojí náhrobek, na který se lze blíže zaměřit. Popravdě, těchto náhrobků tu je více, ale tento je asi tak nejpříhodněji položen. Přistupte k němu a prozkoumejte jej. Zjistíte, že na jeho vršku je jamka. Sem vložte sůl a kostí ji rozdrťte na prášek, který si vezměte a pokračujte po cestičce od schodů dál dozadu.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Dojdete k velké hrobce Lorda z Carmor. Sůl hoďte na hrobku, ta se rozpadne a v jejích rozvalinách se objeví červená truhlice. Uvnitř naleznete Amulet proměny (jde sebrat, ale asi jen za milimetrové místečko, tak trpělivost). Víc už ve Francii potřebovat nebudete, takže hurá zpátky na loď. Ve své kajutě není téměř nic k potřebě, až na ventilační systém u stropu nad skříní. Tam si všimněte obdélníkových dvířek a otevřte je. Dovnitř schovejte amulet a jděte se projít ven na čerstvý vzduch. Po vašem návratu zjistíte, že amulet je pryč. Bohužel právě míříte do přístavu, takže než stačíte vyjít na palubu, zloděj dozajista zmizí.

 Scotland Yard II aneb lstí proti byrokracii
Arthur Blake se vás již nemůže dočkat. Zajděte mu sdělit své zážitky z výletu. Z rozhovoru vyplyne, že zloděje bude zřejmě dobré hledat mezi „neo-Druidy“, kteří v Londýně mají svůj spolek, jenž se nazývá „Kruh“. Co asi říká policejní databáze o tomto spolku? Vydejte se tedy do Scotland Yardu. Vřelé šéfovo přivítání vám jistě dodá dostatek optimismu k dalšímu pátrání. Od šéfa jděte do archivu vlevo od své pracovny. Janet patrně chatuje na internetu, takže příliš času nemá. Během rozhovoru naznačte, že potřebujete určitou informaci z databáze. Janet vám odvětí, že k tomu potřebujete povolení podepsané od šéfa. Vy víte, že do databáze nesmíte a že šéf vám nic nepodepíše, ale ještě není nic ztraceno.

S žádostí od Janet jděte dozadu místnosti k nástěnce. Pod dní na skříňkách leží zleva desky, v pořadačích žádanky na kancelářské potřeby a na hromádce kopíráky. Žádanku od Janet položte na desky, na ni kopírák a navrch žádanku na kancelářské potřeby. Bohužel kopírák přečuhuje a šéf by ihned vytušil zradu. Podíváme se k milému kolegovi Lowrymu. Ten je nadšením bez sebe, když vás uvidí. Během košatého rozhovoru si vyměníte několik vřelých slov. Patrně až při druhém navázání rozhovoru požádejte Lowryho o pomoc. Ten samozřejmě s lítostí v srdci odmítne. Přesto se ho zeptejte, zda můžete použít jeho telefon. Ani to se neujme, ale aspoň vám může prozradit, jakou má k sobě klapku. Ta je 196. Ještě než odejdete, všimněte si jeho velmi pěkných modrých nůžek ve sklenici. Pokus je vytáhnout pochopitelně selže, ale když ony by se tak pěkně hodily na ten přečnívající kopírák. Nezbývá, než u sebe v kanceláři vymyslet nějakou fintu.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Již od dveří si všimnete blikající červené LEDky na záznamníku. Šest zpráv za jediné odpoledne, to je už něco. Upomínka na drobný dloužek v pizzerii, tetiny narozeniny, starostlivá Melanie, neznámý nepříliš přívětivý mužský hlas a mnohem známější a ještě více nepřívětivý šéf. Ten je tu dokonce dvakrát. Konkrétně pátý vzkaz bude vhodné použít na oklamání Lowryho. Nastavte záznamník na pátý vzkaz, aktivujte u telefonu hlasitý odposlech a vytočte 196. Jakmile se ozve Lowry spusťte záznamník. Vzduch je čistý, rychle pro nůžky. S nimi raději skočte do své kanceláře, kde jimi odstřihněte přečnívající kopírák a s takto upravenými deskami s žádankami jděte za šéfem. Ten s mnoha připomínkami o nedostatku financí podepíše vaši žádost o ořezávátko. Janet v archivu dejte žádanku o přístup do databáze a ptejte se na „Kruh“. Konkrétně na nějakou adresu, kde by se dalo pátrat a nechte si informace vytisknout. Výtisk si vemte z tiskárny vlevo a venku na chodbě jej okopírujte. Jeden výtisk pak zaneste do muzea a vhoďte jej do schránky pro Melanie, která je momentálně pryč.


Druhé pokračování návodu na Mystery of the Druids najdete zde a podíváme se v něm za Lordem Sinclairem.

Nukem
připravil: jd





Nejnovější články