DOOM III: Resurrection of Evil - návod
zdroj: tisková zpráva

DOOM III: Resurrection of Evil - návod

24. 4. 2005 0:00 | Návod | autor: Redakce Games.cz |

Jak vyzrát na čtyři tuhé bossy z datadisku pro DOOM III, čím zaskočit nové nepřátele, princip fungování artefaktu či zbraně pro manipulaci s předměty a zejména jak projít hrou bez zákysů - to vše vám poradí komplexní návod.

Autor: McMichal
Publikováno: 24.dubna 2005


Před začátkem hraní datadisku Resurrection of Evil mohou přijít vhod tipy (i řešení) pro původního DOOMa III - viz průvodce hrou, návod 1.díl, návod 2.díl. Kompletní popis ovládání hry a všech pomocných kláves je na tomto obrázku klávesnice.

Nové zbraně

 Grabber (Ionized Plasma Levitator)
Zvětšit zdroj: tisková zpráva Obdoba Gravity Gunu z Half-Life 2, která kromě menších objektů, jako úlomky ze zdi a vrhání bezvládných těl mrtvol, zvládá také chytání a následné vrhání menších živých monster, jako jsou Cherub, Trite, či Lost Soul. Dále s ní můžete chytat střely určitých nepřátel, tzv. Firebally, které vzápětí lze použít jako dobrou zbraň na dálku. Velmi účinnou střelu představují také barely a to především ty vznětlivé. Poslední neméně podstatnou předností Grabberu je přitahování munice či lékáren na větší, či často jinak nedostupnou vzdálenost/překážku. Jedinou malou nevýhodou je krátká doba tří sekund, po kterou můžete předměty držet ve vzduchu. Po uplynutí doby je paprsek přerušen (ovšem není třeba čekat na jeho dobití před dalším použitím).

Místo prvního nalezení: Erebus – Level 1 (Main Excavation)

 Double Barreled Shotgun
Zvětšit zdroj: tisková zpráva Vaše nejlepší přítelkyně na toulky temnými zákoutími, která má narozdíl od své jednoduché verze dvojnásobnou účinnost a tak skolí na bezprostřední blízkost ty tužší monstra (např. Revenanta) na jediný zásah i bez použití artefaktu. Je logicky zbytečné ji plýtvat na malé slabé cíle, ale jinak je vhodná prakticky na každého – univerzálnější nástroj pro přežití najdete jen těžko, dokonce i nábojů je ve hře tak akorát. Po každém výstřelu je ovšem nutné zbraň nabít.

Místo prvního nalezení: Erebus – Level 3 (Labs)

Zvětšit zdroj: tisková zpráva  Artefakt
Artefakt získáte už v úvodní animaci, ale poprvé ho budete moci použít až teprve po likvidaci prvního bosse. Mezi jednotlivými schopnostmi artefaktu se nelze přepínat, vždy se aktivují veškeré symboly v závislosti na počtu zabitých bossů. Počet možných použití je zobrazován v podobě srdcí v pravé dolní části obrazovky.

Po zabití 1.bosse - Hell Time: Zpomalení veškerého okolního dění vyjma vaší osoby na přibližně 15 sekund. Po tuto dobu se vám také mírně zvýší rychlost pohybu, ovšem otevírání dveří zůstane zpomalené. Artefakt nabíjíte sbíráním duší z lidských mrtvol volně ležících po celé hře, stačí před nimi artefakt vytáhnout. Maximálně lze nést jen tři duše současně.

Po zabití 2.bosse - Berserk: Větší rychlost, vyšší účinnost zbraní – je zbytečné plýtvat silné zbraně, jako je např. dvouhlavňová brokovnice, na základní monstra, útočnou puškou skolíte kde koho na čtvrt zásobníku.

Po zabití 3.bosse - Invulnerability: Opět o něco větší síla a hlavně nezranitelnost při použití artefaktu. V kombinaci s dvouhlavňovou brokovnicí dokáže jediným výstřelem na bezprostřední blízkost složit i Hell Knighta.


Noví nepřátelé

Vedle zde popsaných nepřátel narazíte ve hře také na některé nové druhy Nemrtvých, na které ovšem platí stará taktika i takřka nejslabší zbraně.
Zvětšit zdroj: tisková zpráva
 Vulgars
Silnější a daleko zákeřnější variace původního Impa, kterého spatříte ve hře nejčastěji. Díky přesunu po čtyřech a skokům na větší vzdálenost si s jejich drápy dost užijete, ovšem při vrhu Fireballu na dálku se musí postavit a tak jsou lepším cílem. Stačí ovšem Grabberem tuto střelu chytit a vrátit ji odesílateli, což záškodníka definitivně odrovná stejně jako rána z dvouhlavňové brokovnice. Po jeho smrti získáte pro svůj artefakt novou vlastnost - Hell Time.

Místo prvního setkání: 1/4 hry

 Forgotten One
Zvětšit zdroj: tisková zpráva Stará dobrá létající lebka Lost Soul s vizáží jako ve stařičkém DOOMu. Platí na ně obyčejná pistole a nově také Grabber. Kromě toho, že se vyskytují v hejnech, ne vždy spatříte všechny najednou a tak při výskytu jedné čekejte v okolí další. Po jejich zabití získáte pro svůj artefakt novou vlastnost - Berserk.

Místo prvního setkání: 1/4 hry

Zvětšit zdroj: tisková zpráva  Bio Suit Zombie
Ne silnější než klasičtí zombíci s útokem pouze na bezprostřední blízkost. Vyskytují se pouze v toxicky zamořené oblasti a jsou důležití pro možnost doplňování si kyslíku díky kyslíkovým bombám, které po nich zůstávají. Po jejich smrti získáte pro svůj artefakt novou vlastnost - Invulnerability.

Místo prvního setkání: 2/4 hry




 Bruiser
Zvětšit zdroj: tisková zpráva Kolos hodný vaší pozornosti, který díky své obrazovce místo obličeje působí trochu komicky. Smích vás ovšem přejde hned po prvním setkání s ním, protože podobně jako Mancubus, i tento nepřítel je hrozbou právě kvůli ještě rychlejšímu metání Fireballů a síle i odolnosti hodné HellKnighta. Bez použití artefaktu ho skutečně jen stěží zvládnete i třeba za použití raketometu. Občas má tendenci se maskovat (díky své hlavě) jako obyčejný počítač.

Místo prvního setkání: 3/4 hry

Jak zabít jednotlivé bossy zjistíte v samotném návodu, kde jsou pro snadnější hledání označeni červeným tučným písmem.


Podrobný návod pro postup hrou

 Erebus – Level 1 (Main Excavation)
Hned na první křižovatce je ve zdi napravo díra, kam když skrčeni vlezete, najdete klasickou brokovnici. Jakmile dojdete k červenému generátoru, stiskněte na jeho panelu „Remove“. Vyjmutý elektronický článek vložte opodál do stejně vypadajícího generátoru (tlačítkem „Insert“) blízko výtahové plošiny (napravo od generátoru u mrtvého vojáka leží video-disk). Nastupte na jednu z plošin.

Úkol: Získat přístup k výtahu do podzemí

Nahoře dojděte k osvětleným vratům a ještě než jimi projdete, seberte si hned vedle ležící útočnou pušku. V následující hale vám nezbývá než seskočit na podlahu a přímo naproti prolézt skrze částečně zavalený vchod s dalším světélkujícím průchodem. Po animaci, v níž vidíte novou zbraň přímo v akci, seberte tento zázrak a až sejdete po točitých schodech co to jen půjde, ozkoušejte si ji hned na bednách zatarasujících vchod. Na konci chodby je další objemnější místnost se schodištěm vedoucím k jedněm z osvětlených dveří, za kterými již najdete hledaný výtah.

 Erebus – Level 2 (Dig Site)
Za výtahem jsou schody, které vás dovedou ke granátům a také místnosti, kde leží PDA spolu s video-diskem. Vraťte se k výtahu a podlezte pod pootevřenými vraty. Zde se poprvé setkáte s jedním ze zákeřných nových monster. Jakmile ho vyřídíte, odblokujte a následně projděte dveřmi k prvnímu bossovi - Hell Hunter 1.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Není sice příliš zákeřný, ale s nesprávnou taktikou by vás mohl docela potrápit. Jeho útokům se vcelku snadno vyhnete prostým uhýbáním, ale je přitom třeba chytat Grabberem plazmové střely, které střídavě vystřelují děla z obou rohů a ty následně střílet na s oblibou teleportujícího se nezbedu. Přemisťování ovšem není náhodné a tak po chvilce vychytáte místa, kde se pravidelně zhmotňuje. Stačí pár dobře mířených nazelenalých střel (kolem 5ti až 6ti) a je po problému.

Smrtí bosse získáte zcela jedinečnou vymoženost pro svůj artefakt a to zpomalování prostoru (viz výše). Novou schopnost si hned vyzkoušíte za světelnými dveřmi po pravé straně, kde budete muset proběhnout smrtelnými lisy. Tím se dostanete k dalšímu známému červenému generátoru a znovu budete potřebovat jeho článek. Po jeho vyjmutí je ovšem tentokrát třeba utíkat rychle za železné vrata dříve, než před vámi zapadnou. Pokud se vám to nepovede hned napoprvé, stačí článek vrátit a pokus opakovat.

Úkol: Použít elektrický článek ke zprovoznění výtahu, který je třeba následně přivolat do zdejší lokace

Obrázek zdroj: tisková zpráva Napravo po odsunutí beden najdete dveře do počítačové místnosti, kde lze zálohovat data u velké obrazovky na laptopu, což ovšem nemá žádný vedlejší význam. V další místnosti (skříň 029-516) si po levé straně povšimněte pootevřených vrat, kudy snadno skrčeni prolezete k žebříku, jež vás skrze trubky dovede až do nedaleké místnosti s PDA u mrtvoly (skříň 028-516). Pokračujte levým vchodem přes schody až do haly (nalevo u schodů leží PDA hned vedle svého majitele), kde na pravé straně rudým panelem vysuňte žebřík. V řídící místnosti nejprve zprovozněte generátor za použití elektrického článku a poté ještě panelem v téže místnosti přivolejte výtah. Vraťte se po žebříku nazpět a jděte do výtahu.

 Erebus – Level 3 (Labs)
Úkol: Uvnitř tohoto zařízení se nachází destička, kterou Dr. McNeilová nutně potřebuje pro další výzkum, a proto je třeba najít cestu do skladu s artefakty

Hlavním vchodem vejděte do chrámu, u levitujících podivných obřích vajíček se dejte nalevo přes světlem ozářené dveře, až dojdete do speciální místnosti s PDA na podlaze, kde je na vás přichystaná past. Tu budete muset proběhnout za použití artefaktu – čili zpomalení okolního dění. Nedaleko za místností s pastí se nachází řídící místnost.

Úkol: Sehnat dva energetické články k aktivaci filtračního systému ve skladě s artefakty

Levé dveře v uličce skrývají výtah do druhého patra Medical Labs. Nahoře (skříň 105-769) se vydejte levou chodbou okolo rentgenu až do místnosti, kde potkáte přeživšího vědce (alespoň tedy na pár okamžiků). Seberte po něm důležité PDA, z červeného generátoru vyjměte ještě článek a vraťte se zpět výtahem o patro níže.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva Hned naproti projděte dříve zablokovanými dveřmi a u nejbližší mrtvoly najdete další ležící PDA. U ní jsou dveře, kterými se dostanete na rozcestí, odkud se nejprve vydejte do části s nápisem Office. Vylezte po zdejším žebříku, projděte rojem Nemrtvých a v první prosklené kanceláři najdete nejen jeden z herních automatů, ale především dvouhlavňovou brokovnici na zámek 428 spolu s klíčem. Klíč slouží pro přístup hned do vedlejší kanceláře, kde pro změnu najdete druhý červený generátor.

Cestou nazpět na křižovatku vás čeká čerstvá nadílka Nemrtvých. Nyní je čas vydat se do dveří s nápisem Artifact Control. Nabijte generátor získanými články a panelem spusťte filtrační systém. Vyjděte na nedalekou chodbu, kde se nacházela mrtvola s PDA a dříve zablokovanými dveřmi od skladu artefaktů nyní projděte. Uvnitř kromě dalšího PDA seberte především cenný artefakt a jakmile zdoláte hrst následujících nepřátel, sami se vám po straně otevřou dveře vedoucí do další části.

 Erebus – Level 4 (Control)
Úkol: Sehnat dva energetické články k aktivaci výtahu vedoucímu do ventilační šachty

Dejte se po schodech a následně doprava okolo strojů až do prostornější místnosti s mohutnými kontejnery (skříň 408-937). Za tím úplně vpředu vede kýmsi prohloubený tunel přímo skrze zeď. V uličce za schody najdete další osamocené PDA. Vy ovšem hlavně potřebujete odblokovat a projít dveřmi blízko schodů v předešlé místnosti. Za neškodnou párou z trubek zahněte do dveří po levé straně a pokračujte až do zóny s nápisem Excavation Transfer.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva Úkol: Najít a použít článek pro zprovoznění výtahu v zóně Excavation Transfer

Vraťte se před dveře s nápisem a přímo naproti další odblokujte. V zadní části vyjměte součástku z generátoru (skříň 407-937), která váš problém s nefunkčním výtahem vyřeší. Jakmile se dostanete díky výtahu o podlaží výše, kousek po cestě narazíte na další PDA u svého bývalého majitele a následující místnost skýtá další odreagování v podobě herního automatu s Arkanoidem (zde má ovšem název Hellanoid).

Za dalšími dveřmi vedou schody dolů ke dveřím od drtičky, které je třeba odblokovat. Rozmačkání silnými ozubenými válci se vyhnete jednoduchým vysunutím mostu, na jehož druhé straně objevíte žebřík vedoucí dolů k poslednímu generátoru s hledaným článkem. Zbývá se už jen vrátit na úplný začátek levelu, použitím obou článků nahodit proud v místnosti, výtahovou plošinou se dostat do ventilační šachty a ta vás dovede až k výtahu.

 Erebus – Level 5 (Research)
Jakmile se zbavíte odporné havěti okolo, vydejte se do dveří naproti a pokračujte dál okolo prozatím zablokovaných dveří na klíč, až dojdete k animaci, ve které onen potřebný klíč získáte.

Úkol: Získat přístup do zbrojovky
Obrázek zdroj: tisková zpráva
Protože se však objevíte na druhé straně, budete muset vyjít po schodech nahoru a přejít přes ochoz se zábradlím až k dalším schodům vedoucím tentokrát dolů. Dole najdete PDA, seberte jej, projděte následujícím skladištěm až ke dveřím, které odblokujte a jste zpět na počátku. Teď už vám nic nebrání použít klíč na výše zmíněné dveře (po pravé straně před animací).

Úkol: Najít oblek a projít s ním východními tunely k nákladové stanici na povrchu

Uvnitř naleznete rotační kulomet a ve skříni PDA. Za následujícími dveřmi se dostanete do temného podzemí, kde jste díky novému obleku nejen chráněni proti nebezpečnému prostředí, ale navíc nepotřebujete baterku, protože helma ji má již zabudovanou. Zdejší Nemrtví nepřátelé ve žlutých kombinézách se stávají velmi cennými, protože po zabití každého z nich zůstává kontejner s látkou pro přežití v radiaci nadmíru důležitou a vám se jí bude často nedostávat. Vepředu za vraty je tužší Mancubus, na kterého platí vybuchující sudy, kterých je naštěstí okolo dostatek. V dalších dvou místnostech následuje prakticky stejný nápor nepřátel včetně tlouštíka za vraty. Až dolezete do části poslední, čekají tam na vás dveře, které vás ze stok vysvobodí. Odtud pokračujte do dekompresní komory.

 Erebus – Level 6 (Station)
Jak jste správně pochopili, nacházíte se venku na povrchu Marsu a tam kyslíku není příliš nazbyt. Naštěstí další dekompresní komora není daleko a na cestě k ní napravo po žebříku je dostatek položených kyslíkových bomb. V následujícím interiéru potkáte přeživšího technika.

Úkol: Najít strážného robota v servisních tunelech

Pokračujte dveřmi a jakmile vlezete do místnosti, už není návratu. No nevadí, vydejte se temnými uličkami. Pod schody za dalšími dveřmi najdete ležící PDA, vstupte do zbrojovky (skříně 034/035–134) a potom co se vybavíte, vraťte se ke schodům a použijte dveře druhé. Ob místnost narazíte na strážného robota, který vás nejen kus povede, ale svou vlastní zbraní i částečně ochrání před nepřáteli (s tužšími jedinci je ale třeba mu pomáhat). Na konci (hned u zablokovaných dveří) je žebřík, který vás dovede rovnou do doupěte 2. bosse - Hell Hunter 2.
Zvětšit zdroj: tisková zpráva
Ještě než přistoupíte k panelu a odstartujete tak nelítostný souboj, je dobré si nabít artefakt na maximum okolními těly. A dobrá rada nad zlato zní: bossovi miřte jen na ohnivé srdce, jež má umístěné mezi žebry - se zpomalovacím efektem artefaktu není problém se trefit a zároveň uhýbat jeho skákavému útoku. Jakmile ovšem hrudník uzavře, kryjte se před jeho střelami za sloupy a po chvilce vám znovu zpřístupní svou achylovu patu (pár ran na blízko z dvouhlavňové brokovnice ho bezpečně zkrotí). Po zdolání zrůdy nastupte do vlaku a odjeďte.

 Phobos Labs – Sector 1 (Teleportation)
Úkol: Najít a aktivovat experimentální teleport v laboratořích Phobos

Pod vlakem si nezapomeňte vzít raketomet a hned poté se vydejte po schodech. Projděte přes můstek a navažte na další schody vedoucí tentokrát dolů, abyste hned naproti mohli vyjít další směrem vzhůru. V místnosti se strojem pokračujte dveřmi nalevo, sejděte dolů k teleportu a vstupte do jeho řídící místnosti. Po aktivaci teleportu panelem ovšem ztratíte kontrolu nad jeho ovládáním a na chvíli jste uzavřeni v místnosti jen proto, abyste potupně mohli sledovat, co se na základnu právě dostalo.

Úkol: Vlakem se přesunout do výzkumného sektoru laboratoří Phobos a setkat se tam s Dr. Elizabeth McNeilovou

Obrázek zdroj: tisková zpráva Vraťte se směrem, kudy jste sem přišli, po schodech nahoru, ale tentokrát projděte dveřmi po levé straně. Před následujícími schody zahněte doprava a přejděte můstek (skříň 042-714). Za dveřmi dalšími, kde se skrývala čtyřnohá obluda Pinky Demon, prolezte dírou v podlaze, čímž se dostanete k PDA a klíči zdejšího zesnulého obyvatele. Výtahem sjeďte o patro níže Lobby. Zpět na známém místě projděte pravými dveřmi a na další použijte klíč. Ještě předtím, než odjedete soukromým vlakem, si dole pod trubkami sejděte pro plasmovou pušku. Jakmile dojedete, použijte pravé dveře.

 Phobos Labs – Sector 2 (Molecular Research)
Úkol: Setkat se s Dr. Elizabeth McNeilovou

Nalevo jsou jediné otevřené dveře. Pokračujte do Research sektoru a stále jedinou možnou cestou až do zasedací místnosti, kde až teprve po sebrání PDA z konferenčního stolu se začnou rojit nepřátelé. Vaším úkolem je vrátit se po schodech dolů a odblokovat Research Sector B, zde už na vás čeká doktorka. V animaci dostanete klíč k novému úkolu.

Úkol: Přerušit dodávku proudu vnější čerpací stanici

Od McNeilové pokračujte chodbou, až na konci narazíte na dveře dekompresní komory. Venku spěchejte na schody do patra ke dveřím, ke kterým máte klíč. V „bezpečí“ základny použijte nedaleký panel na plošině.

Úkol: Vypnout pomocný zdroj pro výzkum a nasměrovat proud do experimentálního teleportu

Zvětšit zdroj: tisková zpráva Hned pod plošinou leží PDA. Následujícími dveřmi se dostanete ven, kde stačí přeběhnout hned naproti do dekompresní komory. Z rozcestí se vydejte doprava a zde najdete v pořadí již třetí automat s minihrou. Uličkou pokračujte dále, až ke sklům, kde v temné slepé části leží zapomenuté PDA. Za následujícími dveřmi vyťukejte na panelu kód 281 k vysunutí mostu do kontrolní místnosti. Zde pouze počítačem přesuňte pohyblivou plošinu a vraťte se zpět na rozcestí, kde jsou druhé dveře tentokrát již přístupné. Použijte přistavěnou plošinu k přesunu k dalšímu bossovi - Hell Hunter 3.

Přestože se vám zprvu může zdát nepřemožitelný díky své dobíjecí technice a dvou výtahovým plošinám po stranách, které vás dostanou do podzemí, není to až tak zlé. Pokud jste zde totiž skrčeni, ani jeho elektřina vám neublíží a kromě velmi důležité zásobárny mrtvých těl zde najdete také nějakou munici i zdraví (pokud by vám to snad Zvětšit zdroj: tisková zpráva nestačilo, ještě vepředu na povrchu leží u počítačů užitečné věci).

Nepřemožitelnost stvůry spočívá v okolních třech funkčních generátorech. Prvním krokem je ovšem libovolnou zbraní podráždit pekelníka natolik, aby se musel jít doprostřed místnosti nabít, a přesně v tu chvíli je možno otočit vždy jeden z generátorů tlačítkem u něj a nejlépe za použití artefaktu spolu se silnější zbraní ho také zničit. Tuto proceduru opakujte, dokud nezničíte zbylé dva a poté už boss bez své dávky elektřiny nebude po vašem zběsilém útoku schopen regenerace.

Úkol: Vrátit se do vlakové stanice v laboratořích Phobos

 Phobos Labs – Sector 3 (Main Reactor)
Nastupte do levého vagónu (pod ním seberte raketomet v případě, že jste ho minule přehlédli).

Úkol: Odpojit hlavní reaktor v laboratořích Phobos

Vejděte do dveří a předtím, než se vydáte napravo po schodech, si nalevo ve zbrojnici poslužte municí (případně plasmovou puškou, kdybyste jí nedej bože ještě neměli). U reaktoru sjeďte oběma výtahy až dolů k dalším dveřím. Zde slezte po několika žebřících až k výtahu, kde naproti naleznete ležící PDA spolu s klíčem. Zpět nahoru se můžete buď svést výtahem a nebo zpět vyšplhat po žebřících. Znovu v blízkosti reaktoru vyjeďte zpět do horního podlaží, kde před malou chvílí získaným klíčem odblokujte zdejší dveře a uvnitř následující místnosti (skříň 009-492) použijte panel na vypnutí reaktoru.

Úkol: Odpojit systém podpory života v laboratořích Phobos

Obrázek zdroj: tisková zpráva Vyjděte ze dveří a hned před sebou máte panel na vysunutí mostu k novým dveřím. Před výtahem se pořádně psychicky připravte, protože dole na vás čeká nemalá párty složená především z kostlivců. V hluboké tmě najdete po straně dveře, za nimiž potkáte svého přítele do nepohody - strážného robota. Ten vás dovede až k výtahu do druhého patra Airlock. Známou dekompresní komorou se dostanete ven a hned naproti stejným vynálezem zpět dovnitř.

Dalším výtahem se přesuňte zpět do 1.patra Cargo Tunnels. Skrze tunely jděte až k panelu, kterým si otevřete část střechy, čímž si nepatrně přilepšíte co do viditelnosti nadcházejícího kolosu hned za dalšími vraty (a věřte, že tam není rozhodně sám). Další cesta vede přes schody až k žebříku, jež směřuje do řídící místnosti, kde panelem vypněte žádaný systém podpory života.

Úkol: Dostat se za pomoci SkyWalk vlaku k experimentálnímu teleportu v laboratořích Phobos

Na konci chodby najdete cestu pryč.

 Phobos Labs – Sector 1 (Revisited)
Úkol: Najít si cestu do laboratoří Delta skrze experimentální teleport

Dveřmi pokračujte, až narazíte na PDA u mrtvoly a také další dveře, jež vás zavedou na známé nástupiště, odkud pokračujte do skladu, kde najdete pootevřené vrata. Následuje schodiště vzhůru, odbočkou do pravé uličky vedoucí až k vytvořenému teleportu, který aktivujte (včetně zadání jediného možného cíle) z příslušné kabiny hned vedle a taleport následně použijte.

 Delta Labs – Unknown (Union Aerospace Research Division)
Úkol: Použít Delta teleport k přemístění se na okraj samotného pekla

Obrázek zdroj: tisková zpráva Jakmile se objevíte venku z červí díry teleportu, je nutné zdolat zdejší nápor. Poté si seberte hned u teleportu BFG a vydejte se dveřmi přes kontrolní místnost. Před zbořeným mostem vstupte do zdejšího mini-teleportu, který prolomí vaši bariéru vzpomínek z původního Dooma 3. Projděte přes prosklenou místnost za dveřmi a před schody odbočte nalevo až do dalšího mini-teleportu. Minete bar s PDA a zadními dveřmi přejděte do pitevny (skříně 116/117-634). Projděte chodbou okolo plamenu z trubky přes výzkumné ubikace a výtahem nahoru. Za strojem projděte dveřmi až do posledního mini-teleportu. Zde na vás už čeká přímá brána do pekel.

 Hell (Unknown)
Že jste ve skutečném pekle, to vám dokáží monstra řinoucí se ze všech stran. Vstupte do tunelu, projděte okolo jámy s prchajícími dušemi, až dojdete k prvnímu mini-teleportu. Zde mezi sloupy vás čeká skutečná koňská dávka slabších i tužších (těch hlavně) nepřátel, které dokud neporazíte do jednoho, neotevře se další mini-teleport (naštěstí se zde nachází také 3 kusy "potravy" pro artefakt). Po použití mini-teleportu se objevíte zpět blízko úvodu levelu, tentokrát ovšem můžete z rozcestí pokračovat probouranou zdí. Minete žhavou lávu a dostanete se tak až k útesům, kde přejděte na protější stranu a po levé straně hledejte další vchod. Než vstoupíte do závěrečného mini-teleportu, kde se utkáte s Maledictem (s hlavou Dr. Betrugera), seberte okolo co se dá, včetně odvahy.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Ihned, co se objevíte ve finálním souboji, je třeba uhnout valící se ohnivé smršti, která prochází středem. Poté se soustřeďte na okolo létajícího okřídlence, na kterého útočte nejlépe BFG v kombinaci s artefaktem a zároveň si dávejte pozor na stále vynořující se ohnivé létající lebky (Forgotten One). Ve druhé fázi si boss vždy sedá na zdejší mohutnou lebku, aby mohl přivolat ohnivý déšť. V tu chvílí máte možnost tomu neřádovi udělit pár střel z raketometu/plazmové pušky (případně BFG, pokud ho ještě máte, což platí i o artefaktu) a to nejlépe v úplné blízkosti rohů na jedné ze dvou stran lebky, kde vám jeho útok také nejméně ublíží. Po ohnivé spršce následuje vždy plamenná čára koncentrovaná na místo, kde zrovna stojíte, tudíž jí při stálém pohybu snadno uniknete. Myslím, že s Dr. Betrugerem se v budoucnu už asi nesetkáme…

Pokud si pořídíte datadisk pro DOOM III z internetového obchodu Tiscali GameShop, dostanete zdarma knihu Doom: Po kolena v mrtvých, která se běžně prodává za 229 Kč.

Stáhněte si: Trailer, Cheaty, Češtinu, Patch...

Související články: Recenze datadisku, Návod na původní hru DOOM III, Novinky



 
McMichal
autorovi je 21 let a zabývá se pomaturitním studiem angličtiny v Praze; je jedním z hlavních vedoucích projektu MojeCD.cz; hrám se věnuje od dob Final Fantasy, které je jeho nejoblíbenější herní sérií

 
 
McMichal

Nejnovější články