Total War: Troy si na Epicu přivlastnilo přes 7,5 milionu lidí. Je to úspěch?

17. 8. 2020 17:00 | Komentář | autor: Václav Pecháček |

Darovanému koni na zuby nehleď, pokud to tedy není zrovna dřevěný kůň, kterého Achájové nechali před hradbami jako oběť bohům – tam po těch zubech prosvítajících škvírami ve dřevě radši zapátrejte, protože by mohly patřit vysmátému Odysseovi.

To ovšem není případ A Total War Saga: Troy, strategické hry, která byla prvních 24 hodin po vydání zdarma k přivlastnění na Epic Games Store. Lidé se nebáli, lidé klikali a stahovali, lidé udělali dobře, protože je to strategie velice solidní, jak se dozvíte v mé nadcházející recenzi. A těch lidí, kteří udělali dobře, je víc než 7,5 milionu.

„Byli jsme optimističtí, ale nemohli jsme předpovídat takovou úroveň nadšení,“ výská v tiskové zprávě Rob Bartholomew z Creative Assembly, tluče kopím o štít a úspěšně zapomíná, že těch 7,5 milionu lidí za Troy nedalo ani korunu. A moc dalších korun dost pravděpodobně neutratí ani v budoucnosti, protože první DLC s Amazonkami je taktéž zdarma pro všechny, kdo hru propojí s účtem Total War a rozhodně to nevypadá, že by se v budoucnu měly rozjet nějaké tvrdé mikrotransakce.

V redakci jsme vedli debatu na téma tohoto poněkud bizarního způsobu uvedení nové, velké a drahé hry (Troy v běžném prodeji stojí 50 eur) a usoudili jsme, že jediný důvod, proč to celé může dávat smysl, je, kromě hromady peněz od Epicu, penetrace. Nikoliv ovšem bronzového brnění, nýbrž nedotčeného tržního segmentu.

Je možné, že vysokoprofilová, velmi pěkně vypadající hra zdarma zaujme i ty hráče, kteří na Epic chodí maximálně pařit Fortnite. A Troy je přesně ten druh arkádovějšího, méně hardcore působícího Total Waru, který by mohl zaujmout i nováčky, kteří zatím ještě nikdy nedobyli středověkou Evropu/feudální Japonsko/antické Středomoří. Ostatně to naznačuje i sám Bartholomew: „Teď můžeme přivítat spoustu hráčů, starých i nových!“

zdroj: vlastní

Je tedy možné, že Troy ve finále bude nepříliš výdělečným experimentem jednak na poli herních mechanik, jednak herního byznysu, který ale ve finále uhladí cestičku příštímu velkému dílu. Kdyby se podařilo zasáhnout i mladší hráče, odtrhnout je od battle royale a předvést jim krásy dokonalého obchvatu, mohli bychom za pár let v souvislosti s Achillem a Hektorem mluvit o mistrovském tahu.

Studiu Creative Assembly se ostatně něco podobného, tedy průnik na trh do té doby Total Warem nepolíbený, podařilo už s minulým dílem Three Kingdoms, který lámal prodejní rekordy a, což je možná ještě důležitější, představil sérii čínskému publiku. A čínské publikum zareagovalo nadšeným baštěním z vývojářské ruky.

Příští plnohodnotný díl, pravděpodobně Warhammer 3 (nebo snad ten vytoužený Medieval?), by tedy, pokud se naplní nejrůžovější sny tvůrců, mohl propojit tradiční stratégy, mladší hráče a Číňany. A před takovou aliancí by závistí zbledl i samotný Agamemnon.

Nejnovější články