To něco si nedávno vyzkoušel novinář New York Times Nick Wingfield, (vypadalo to takhle nějak) a jeho zážitek by se dal popsat jako vyloženě extatický. Bez ohledu na to, že na hlavě měl z několika kusů hardwaru složený prototyp. Valve ostatně s vývojem nikam nespěchá a před sebou má celou řadu problémů, které čekají na chytré technologické řešení.
V případě brýlí pro augmentovanou realitu je třeba vymyslet, jak dosáhnout stability obrazu v případě, že chceme zobrazovat virtuální objekt přímo napojený na objekt reálný. Pokud se bude virtuální objekt klepat a třást, zničí to iluzi augmentované reality, jak se vyjádřil Michale Abrash z Valve pro NYT. Podle něj tak bude trvat tři až pět let než se začnou objevovat hry s přesvědčivou implementací augmentované reality a tím pádem i brýle či jiný hardware, schopný iluzi propojení virtuálního a reálného světa vyvolat.
Brýle pro virtuální realitu, kde těch problémů bude možná méně, prý dorazí na trh dříve, čili do tří let. Nemáme však čekat, že Valve bude něco podobného (brýle pro virtuální či upravenou realitu) vyrábět a prodávat ve velkém. Ultimátním cílem Valve jde dle Abrashe tvorba designu – jeho využití a produkce výrobků už je prý na někom jiném.
Tato informace přitom naráží na zprávu z minulého týdne o tom, že Valve hledá člověka kvůli pozici ve svém hardwarovém oddělení, protože firma je nespokojená s nulovým vývojem v oblasti hardwarové části uživatelského rozhraní (myši, klávesnice, dotykové displeje apod.) her a softwaru. Nyní je jasné, alespoň pro tuto chvíli, že z uvedené zprávy nelze odvodit snahu Valve proniknout do obchodu s hardwarem, bez ohledu na to jestli mluvíme o hypotetické Steam konzoli nebo Steam brýlích.
To všechno ale platí teď. Bůhví, co bude dál, ostatně Steam byla původně také jen platforma pro distribuci patchů a updatů a podívejte se, čím je Steam dnes… U Valve zkrátka nelze nikdy říci, že je něco definitivní.