zdroj:
tisková zpráva
Z toho bylo zajímavé zejména to, jak on sám vidí pozici vývojáře v dnešním herním světě. Třeba mluvil o takzvaných pozitivních herních návrzích. Návrhář hry může pracovat se všemi emocemi, někdy to může být strach nebo horor, odplata, násilí, ale to je všechno v pořádku. Není nic špatného na tom, s jakými pocity se ve hře pracuje. Důležitý je konečný výsledek, který hráč zažije a důležité také je, aby hráč ve hře usiloval o nějakou dobrou věc (pozn. například někoho zachraňoval). Taky řekl, že návrháři her často opakují stejné chyby. Jsou příliš spjati s hrou, kterou vytvářejí, vědí o ní příliš mnoho. Mají sklony zapomínat, že hráči před vstupem do hry o jejím konceptu ani pravidlech nevědí nic. Vývojáři by se automaticky měli donutit dělat hry z pohledu hráče. Pak se jejich vize nejlépe promítne do jejich zážitků.
Dalším vážným problémem je zpoždění v uvádění her na trh. Je ohlášena nějaká hra a než se jí podaří dokončit, trvá to měsíce a roky. Miyamoto na to řekl, že on sám má pocit, že je nutné to drasticky změnit. Že chce podstoupit ten risk. Později v proslovu se k tomu nepřímo vrátil, když uvedl, že on jako každý vývojář, každé hry, má někdy takový pocit, že "ničeho není dost". Není dost lidí, není dost velký rozpočet, není čas na vývoj. On je na tom prý stejně. Čím více se snaží udělat hru pořádně, tím víc má ten pocit, řekl. V Nintendu mají spoustu vizí jak dělat hry, ale momentálně se nedají z různých důvodů realizovat. Třeba proto, že pro ně ještě nejsou vyvinuté technologie nebo hardware. A na závěr dodal. "S našimi nástroji, s naší kreativní vizí, s odvahou a s přesvědčením, vím, že to můžeme dokázat... pokud dokážeme bojovat s mojí ženou, dokážeme bojovat s kýmkoliv". (Tolik k jeho proslovu na GDC 2007).
Když se podíváme na prodejní čísla, není pochyb, že konzole Nintendo Wii je hodně populární. Prodalo se jí už přes 4 miliony kusů. Ale objevují se i některé kritické hlasy a překvapivě se nesou i z řad vývojářů. Nintendo Wii prý má mnoho neduhů. Nejostřeji (a vůbec poprvé takto nahlas) se vyjádřil Chris Hecker, zakladatel Definition 6, který už dříve kritizoval Xbox 360 a Playstation 3 za to, že se soustředí na grafiku a na výkon a dělají tak v neprospěch rozvoje originálních her a na hratelnosti. Co se týká Wii, dokonce měl o něm na GDC i přednášku a na ní třeba řekl: "Odhalil jsem tajemství výroby Nintendo Wii. Způsob, jakým vyrobíte Wii, je, že vezmete dvě GameCube a slepíte je izolepou. Tahle konzole je totálně poddimenzovaná. To není o grafice, o více polygonech, o všech těchto nesmyslech. Všechno, co chci, je, aby procesor bych chytřejší, více zajímavý a více automaticky inteligentní. Všechno je to interaktivitě - to je ten klíčový rozdíl, a interaktivita je o něčem zajímavém a posláním toho zajímavého zpátky uživateli. Nemůžete tohle udělat s nějakým kusem h... a poddimenzovaným počítačem".
10. 3. 2007 16:16 | Hardware | autor: Redakce Games.cz |
Na GDC 2007 měl Shigeru Miyamoto (autor Donkey Konga a dalších legendárních postaviček) dlouhý proslov a věnoval se v něm budoucnosti kreativních her s originálními nápady a některým dalším věcem, které budou určovat směr, jakým se bude ubírat celé Nintendo.
zdroj: Gameindustry