zavřít

Šéf NVIDIE prozradil nové informace o NV40

- Hardware autor: Redakce Games.cz Komentáře: 0

Na konferenci Morgan Stanley Semiconductor and Systems se objevil také šéf NVIDIE, Jen-Hsun Huang a při té příležitosti pohovořil o nadcházejícím grafickém čipu NVIDIE známém jako NV40.

Podle jeho slov mají mít všechny čipy ze série NV4X úplně novou architekturu, která byla vytvořena s ohledem na několik předem stanovených cílů a priorit. Mezi ně by měla patřit lepší a rozšířená programovatelnost a s tím spojený větší výkon. Podle Huanga má být výkon NV40 oproti předešlé generaci přibližně dvakrát tak velký a to zejména v případě, že vývojáři her využijí možností, které jim nové GPU poskytne. Čip by měl být schopen využívat výhod plynoucích ze sběrnice PCI-Express a co je pro NVIDII velmi podstatné, měl by být navržen tak, aby se docílilo velké výtěžnosti výroby.
V současné době totiž není výtěžnost čipů NVIDIE NV3X kvůli jejich komplikovanému a choulostivému návrhu zrovna nejlepší (je vůbec nejhorší mezi firmami fungujícími v čip-byznysu). A tak je velká jejich část defektní a nepoužitelná ani do grafických karet nižší třídy. Což znamená, že čip se pracně a draze vyrobí, pracně a draze otestuje, ale pak se jednoduše vyhodí. I když z tajných dodatků mezi NVIDIÍ a továrnou TSMC vyplývá, že NVIDIA nemusí platit za celé wafery, ale až za funkční čipy, přesto jí to moc nepomáhá. Celkový počet vyrobených čipů je malý, a tak se poptávka musí nejrůznějším způsobem redukovat. Třeba vysokou cenou. NVIDIA proto vyvinula novou technologii, o které Jen-Hsun Huang směle prohlásil, že u TSMC zajístí 100-procentní výtěžnost výroby.

Jen-Hsun Huang se také v souvislosti s NV40 zmínil o její dobré "škálovatelnosti". Většina zpravodajských serverů si to vyložila tak, že NV40 bude snadno předělatelná na méně výkonné a levnější čipy. A nutno dodat, že toto vysvětlení má svou logiku a nejspíše bude i popisovat to, co tím Huang také myslel. Faktem ale je, že "škálovatelnost" se dá vysvětlit i trochu jinak. V jednom z dřívějších rozhovorů totiž Tim Sweeney z Epicu, stojící za sérií her Unreal a Unreal Tournament, prohlásil, že sběrnice PCI-Express znamená velký krok vpřed. Že to bude dobrá "hračka" pro profesionály a nejen pro ně, neboť s ní bude možné mít v počítači dvě a více high-endových, navzájem propojených grafických karet, které budou znásobovat výkon. Tedy něco jako bylo Voodoo 2 ve SLI módu a také to, co umožňovaly speciální grafické karty do pracovních stanic. Problém je akorát v tom, že celá věc by měla být možná až s novým operačním systémem Microsoftu a ten je v nedohlednu.

zdroj: B3D

cappy

Kupte na CZC.CZ

Poslední komentáře

celkem 0

Český herní web, který se soustředí na hry pro PC, PlayStation 4, Xbox One, Xbox 360, PlayStation 3, Nintendo Siwtch, 3DS, DS, PS Vita, Android a iOS. Pro všechny platformy nabízíme recenze, preview, videorecenze i pravidelné novinky. Na Games.cz najdete i pravidelné testy a novinky z oblasti hardwaru, podcasty, rozsáhlou databázi her a speciály k očekávaným hrám ze sérií jako Kingdom Come: Deliverance, Red Dead Redemption, Call of Duty, The Elder Scrolls, Assassin's Creed, Grand Theft Auto, Battlefield, nebo FIFA.