Nintendo Wii U podporuje dle spekulací DX11 a Unreal Engine 4
zdroj: tisková zpráva

Nintendo Wii U podporuje dle spekulací DX11 a Unreal Engine 4

23. 5. 2012 15:16 | Hardware | autor: Petr Poláček |

Spekulace jsou metlou lidstva, ale kdo se jim nikdy nepoddal, nemůže vědět, jak je to nebezpečné a opojné (viď čtenáři Blesku :). Pokud jste to nikdy nevyzkoušeli, máte nyní možnost s aktuální dávkou zcela zaručeně NEPOTVRZENÝCH informací o konzoli Wii U, které na italském diskusním fóru uvedl údajný vývojář z Ubisoft Milan. Hovoří v nich o ceně, termínu zahájení prodeje, launchových hrách a jiných detailech, které z oficiálních zdrojů očekáváme na letošní E3 od Nintenda. Jestli se jich dočkáme, to už je druhá věc, protože od Nintenda člověk nikdy neví, co dopředu čekat. Zatím si ale můžete posloužit následujícím předkrmem – pocházejícím z neověřeného zdroje, připomínám ještě jednou:

Wii má podporovat DirectX 11, údajně na konzoli běží Unreal Engine 4 a mezi launchovými tituly Ubisoftu budou hry Rayman Legends, The Avengers, Assassin’s Creed II a Just Dance 4. Grafiku na Wii U bude produkovat čipset z Radeon HD 6770 a Assassin’s Creed III má prý na videu běžet v 60 snímcích za sekundu při rozlišení 1080p, přičemž na X360 a PS3 to bude v 720p.

Zmínka o 2GB interní paměti a 560 MB z toho dedikovaných pro operační systém je trošičku zmatená, ale zcela jasný je údaj o 23. listopadu, kdy se má Wii U začít prodávat za cenu mezi 350 – 450 dolary, čili mezi zhruba sedmi a devíti tisíci korun. Tomu by odpovídala zmínka o tom, že vývojáři pracují s několika verzemi konzole – do prodeje by se rovněž dostalo několik, cenově odstupňovaných, verzí. Třeba dle vybavení.

Wii U má podle údajného vývojáře podporovat achievementy, přičemž platformu pro distribuci digitálního obsahu má obstarat Valve, stejně jako porty obou Portalů. Uživatelské rozhraní konzole má být upravitelné uživatelem, tabletové ovladače budou mít samozřejmě dotykové ovládání a nedílnou součástí vybavení konzole bude i předinstalovaný software – asi fejsbůky, twittery a jiné sociální skopičiny, jak jde dnes u konzolí a handheldů běžné. Pokud umíte taliánsky, najdete za tímto odkazem mnohem širší výpis informací, respektive spekulací.

Co se obrázku v tomto textu týče, je na něm k vidění jiná verze Wii U ovladače, než loni na E3. Může to být z vývojářské konzole, může to ale být nová varianta ovladače z konzole pro koncového zákazníka. Jsou na ní k vidění analogové páčky místo původních analogových knoflíků, zpřeházená tlačítka nebo nové logo. Obrázek pochází z twitter účtu @MATTYBOOSH, který byl v mezičase smazán (ten obrázek, ale account zřejmě také). Fotka se na internetech objevila o víkendu a je docela dobře možné, že některá z nových tlačítek mají co dočinění s Wii Vitality sensorem, jak o tom také spekuluje onen údajný italský vývojář z ubisoft Milan.

Znovu připomínám, že žádná z těchto informací nejde ověřit a jestli je tady vlastně uvádím, tak jen proto, abyste se mohli v obecném měřítku pobavit o Wii U. Pořád je ta zatracená konzole opředena dost hustou mlhou nejasností, naznačených možností a pochyb, které Nintendo jen velmi neochotně rozhání. Držme si tedy palce na letošní E3.

Nejnovější články