Igor Lobanchikov, jeden z autorů Stalkera (GSC Game World), si myslí, že úsilí přidat do hry nějaké DirectX 10 grafické efekty v tomto stádiu života API je ztrátou času. Prostě je to k ničemu. DirectX 10 je nepochybně bohatší a flexibilnější v porovnání s DirectX 9, ale taky je mnohem náročnější na vývoj. Inovace, které mohou být integrované do hry v krátkém čase, jsou nevýznamné a nestojí za námahu, čas a investované peníze a ty co za to stojí se vyvíjejí dlouho. Také je třeba přihlédnout k faktu, že hráčská základna schopná využít DirectX 10 je velmi malá, což je hlavně způsobeno rozhodnutím Microsoftu ponechat toto nové API jenom pro Windows Vista. Takže se už tak úzký segment high-endového hraní na PC ještě zúžil (čímž se připojil k názoru Gaba Newella z Valve Software).
Na otázku, jestli souhlasí s názorem Marka Reina z Epicu, že současné konzole, využívající DirectX 9, jsou limitujícím faktorem v rychlejší adopci DirectX 10, odpověděl, že by nestavěl otázku tímto způsobem, ale že události kolem DirectX 10 se vyvinuly tak, že uvedení next-gen konzolí nemohlo mít žádný dopad na jeho pozici. Přechod na DirectX 10 je těžko motivující z finančního a jakéhokoliv jiného hlediska, což zpomaluje jeho perfektní zvládnutí. K tomu dodal známý fakt, že vývoj her je pomalý proces a že to chce čas, než se nové techniky zvládnou a než jsou někde ve hře vidět. GSC má určitě v plánu přechod na DX10, ale rozhodně to nebude zítra, kvůli výše řečenému a celé řadě experimentů, které s API dělají.
5. 9. 2007 16:16 | Hardware | autor: Redakce Games.cz |
Podle vyjádření vývojářů Stalkera bude přechod na DX10 mnohem pomalejší, než všichni předpokládali.
zdroj: CVG