Co to ve výsledku znamená? Když se ve vesmíru potkáte s jiným hráčem, který má zapnutou stejnou technologii, popovídáte si spolu jako v reálu. Tedy obličej vaší postavy bude kopírovat vaší vlastní mimiku doprovázenou vaším zvukovým projevem.
Tato funkce nese název Face Over Internet Protocol (FOIP) a vychází z technologie vytvořené společností Faceware Technologies, jež se hojně využívá při tvorbě animací ve hrách i filmech. Ale: „Je to vůbec poprvé, kdy nějaká hra využívá tento druh technologie pro detekování a streamování pohybů obličejů hráčů v reálném čase a věřím, že se jedná o revoluční krok ve vývoji her,“ říká Chris Roberts, ředitel Cloud Imperium Games.
FOIP k detekci pohybu nepotřebuje žádné značky na obličeji uživatele, čímž se stává mnohem přístupnější než motion capture. Faceware Technologies brzy plánují vydat vlastní obličejový senzor, ale vystačíte si i s vlastní webkamerou, byť v takovém případě nikdo neručí za výslednou kvalitu. Na celou parádu se můžete podívat ve videu výše.
„Všimli jsme si zvýšeného zájmu v real-timové animaci, ale Cloud Imperium Games je vůbec první společností, která tuto technologii využívá tímto způsobem. (…) Hráči řízené postavy by mohly navždy změnit multiplayerové hry,“ zní vyjádření Petera Busche, vice prezidenta ve Faceware Technologies. Jestli se FOIP objeví již v alfa verzi 3.0 v půlce září, není jisté, ale rozhodně je se na co těšit.