Zní to jako skvělý koncept. Vaši dva nešťastníci musejí shánět jídlo a další suroviny, udržet se v teple a samozřejmě také spát. Jenže právě ve spánku na ně může zaútočit mimozemská bytost, která překroutí vaše vnímání světa. Jedna z vašich postav najednou slyší věci, které tam nejsou, nekontrolovatelně se hihňá, či cítí neodbytnou touhu citovat Shakespeara – to když má štěstí. Když ho nemá, vidí monstra tam, kde nejsou. Nebo třeba považuje za obludu svého parťáka, načež může dojít ke klasickému teamkillu.
Pokud k tomu máte příležitost, je bezpodmínečně nutné ověřit realitu druhým párem očí. Trochu mi to připomíná výborný mod Third Age: Total War, který slavnou strategickou sérii přesunul do Středozemě. Když jste hráli za Gondor a v roli správce Denethora příliš často čučeli do palantíru, začali jste vidět nepřátelské armády, které vůbec neexistovaly. Vědomí, co je pravda a co ne, se ze samozřejmosti přeměnilo v akutní problém, což velice to prospělo celkovému napětí.
zdroj: Archiv
Snad to bude podobně fungovat i v případě Distrust. Silné atmosféře by měl nahrávat i fakt, že ve hře zdaleka nejde o pouhé přežívání – zároveň plníte příběhové úkoly a potkáváte různé náhodně zvolené anomálie, takže si nikdy nemůžete být jistí, na co v arktické základně narazíte… nebo co narazí na vás. Vaše dobrodružství bude zároveň ovlivněno výběrem postav, neboť jich je 15 a všechny mají unikátní schopnosti. Na výpravu do zmrzlého pekla ale vyrazí vždy jen dvě.
Distrust se momentálně nachází ve fázi otevřené bety. Pokud si chcete vyzkoušet polární výpravu, při níž vás na devadesát procent něco zmutuje k nepoznání, není nic snazšího než si na Steamu stáhnout demo. Plná hra pak vyjde 23. srpna.