K oznámení data vydání přihodili i nové video, které ale zvládá přesný opak toho, než by mělo – tedy zdůraznění rozdílů mezi Battleborn a Overwatch. Naopak, pro hru, o které se toho na veřejnosti určitě neví tolik, kolik by si Gearbox přál, jde hlavně o barevný mišmaš, který je z propagačními videi konkurenta zcela zaměnitelný a nejsem si jist, zda je lákavý. Protože tohoto stylu začíná být trh poměrně přesycený a střílečka od Gearboxu zoufale potřebuje něco, čím se odliší a přiláká hráče.
Když jsem loni v Londýně sledovat záběry z alfy a mluvil s vývojáři (viz článek), byl jsem si celkem jistý, že mají v rukávu ještě pár es. Postavy byly zajímavé, i když nesmírně přeplácané, jejich schopnosti značně variabilní a tvůrci si byli jistí, že ze hry bude pecka. Tím spíš, že nejde o nějaký malý projekt, ale vývoj minimálně na úrovni Borderlands 2. Jenže čas plyne a společně s nástupem zmíněného konkurenta se Battlebornu stále nedaří vysloveně zaujmout. Nutně potřebuje demonstrovat rozdíl mezi postavami, nutně potřebuje svému universu vtisknout jistou tvář a nutně potřebuje zdůraznit, že nejde o free-to-play hru.
zdroj: Archiv
Bohužel, hlavní tahák Gearboxu z posledních let, Borderlands 2, ač pracoval s podobným humorem, který často vidíte i zde, si udržoval především unikátní styl a dokázal velmi rychle od humoru přejít k vážnějším tónům. U Battleborn mi nějaký spojující prvek chybí a dnes tolik provařený styl „všechno je jedna velká párty,“ který čiší i z toho traileru, je spíše kontraproduktivní. Nicméně, do února je času dost a třeba se z Battlebornu vyklube černý kůň povánoční sezóny.