Kolegové z DailDot citují nejmenované zdroje z oblasti streamovaného obsahu, podle kterých by spol. Google mohla novou podobu živých přenosů na Youtube, zaměřenou na hry a e-sport, představit v průběhu letošního ročníku herní výstavy E3 (16. - 18. červen).
Přípravy na spuštění nové podoby live streamingu v rámci Youtube už ovšem dávno začaly - podle nejmenovaného zdroje vytvořila Youtube tým 50 inženýrů a odborníků se specializací na streamovaný obsah. Vybudování podobně početného týmu jenom kvůli jedné z mnoha služeb, které Youtube poskytuje, představuje jasný důkaz o tom, jaký význam YT živým přenosům přikládá.
Google a Youtube ovšem nemají na výběr. Twitch se po loňské miliardové akvizici Amazonem rovněž snaží rozšířit portfolio obsahu a služeb mimo základ v podobě herních streamů. Kdyby Twitch dostal prostor mohla by služba časem vytvořit nebezpečně silnou konkurenci Youtube jako celku (když to přeženu).
Pokud se ale ptáte, proč by měla Youtube investovat do vývoje technologie pro živé přenosy a pokoušet se o restart této podplatformy, když momentálně technologicky perfektně funguje, pak je odpověď poměrně jednoduchá. Youtube s velkou pompou spustila živé přenosy v roce 2010 jako další velkou věc, ale komplikace s autorskými právy a následnou nemožností sledovat obsah v určitých zemích vedly nejaktivnější uživatele k využívání jiných služeb - třeba právě Twitche, která od svého spuštění v roce 2011 do koupě Amazonem dokázala za pouhé tři roky získat 55 milionů unikátních diváků/návštěvníků měsíčně. Vděčí za to specializaci na živé přenosy a značnou míru anarchie v oblasti ochrany autorských práv.
Zatímco na Youtube uživatelé často čelili automatickému zablokování obsahu, dokud si nevyjednali speciální povolení, na Twitchi mohli vysílat co chtěli, jak chtěli, kdy chtěli. Pod Amazonem se už i na Twitchi začala objevovat různá omezení, ale pořád platí, že Youtube musí přijít s takovou podobou živých přenosů, která bude pro uživatele co nejméně restriktivní. A samozřejmě musí Youtube přitlačit na exkluzivním vysílání e-sport klání či turnajů, protože právě skrze podobné akce se Twitch v posledních dvou letech dostal do pozornosti řady uživatelů nejvíce.
Dá se předpokládat, že nová podoba živých přenosů přinese i odlišné formy zpeněžení obsahu, ale to u bych se pouštěl na tenký led dohadů. Jisté je, že nás možná ještě letos čeká velmi zajímavý souboj dvou gigantů o přízeň desítek milionů uživatelů, pro než se z vysílání svého hraní a sledování hraní někoho jiného stala dominantní forma zábavy a někdy i výdělku.