Je samozřejmě dost dobře možné, že Zelnick jen hrál hrdinu, jak se na starého zkušeného korporátníka sluší a patří. Ještě se totiž v historii herního průmyslu nestalo, že by nové konzole s navýšeným výkonem a kapacitou vývoj her zlevnily – vždy tomu bylo právě naopak a největší skok přišel právě při přechodu na současnou generaci konzolí, které jsou schopné pochroupat HD grafiku. Byl to skok v řádech desítek milionů dolarů, pokud tedy hovoříme o oblasti drahých herních hitů. Z čeho tedy vychází Zelnickův bohorovný klid?
Sám Zelnick svůj postulát bohužel dále nerozváděl, jen nadhodil myšlenku, že v závislosti na technologiích (enginy, middleware software apod.) by dokonce mohl být vývoj pro nové konzole jednodušší a tím pádem vlastně i levnější.
Naznačuje tím, že to, co obvykle prodražuje vývoj her pro nové konzole, nemusí být samotný výkonnější hardware, který umožňuje vývoj dokonalejších a tím pádem i dražších simulací (AI) nebo tvorbu většího množství kvalitnějších audiovizuálních elementů (grafické assety, filmečky apod.).
Zelnick si myslí, nebo doufá, že pokud bude pro nový hardware k dispozici vhodná a odladěná technologie, která tvůrcům umožní soustředit se na vývoj obsahu, tak by to mohlo náklady na vývoj srazit.
Jakoby tím vlastně říkal, že když bude třeba nová verze Unreal Engine nebo CryEngine technologie k dispozici vývojářům dostatečně brzy před launchem nových konzolí, a bude jim k dispozici v dostatečně kvalitní verzi, nemusel by přechod na nové konzole zas tak bolet – prodražit se.
Jak na tom aktuální technologie jsou, to je spíše otázka pro vývojáře, co s nimi pracují – i když se obávám, že by se o tom asi nemohli moc vyjadřovat kvůli NDA. Nicméně z nové generace Unreal Engine i CryEngine už toho Epic i Crytek ukázaly docela dost, rozhodně více, než kolik se ukazovalo před startem X360 a PS3 z tehdejších enginů.
Možná právě z toho plyne Zelnickův optimismus ohledně nákladů na vývoj her pro další generaci konzolí… Každopádně je jasné, že bez ohledu na velikost se budou firmy snažit, aby náklady na vývoj her nevzrostly nijak markantně, protože by to v současné situaci řadu z nich mohlo buď položit, nebo přinutit ke změně strategie a zaměření se na jiný druh her a služeb (free-to-play apod.).