Potvrdily se tak dva týdny staré spekulace. V praxi samovydávání (self-publishing) při vydávání na konzoli znamená možnost eliminovat prostředníka, čili vydavatele, a tak maximalizovat zisk a minimalizovat byrokracii. Vývojáři si sami budou moct udat datum vydání i cenu hry. Ve vyjádření pro herní weby to potvrdil Mark Whitten (zde je původní zpráva na Gamasutře) poté, co informaci na svět pustil GameInformer.
Whitten navíc sdělil, že k vývoji bude možné použít kterýkoliv Xbox One – vývojářské a debug aplikace budou fungovat na všech konzolích. "V naší vizi platí, že tvůrcem může být kdokoliv. Že vývoji her může posloužit libovolný kus Xbox One. Že každé hře by mělo být umožněno využít pokročilé prvky Xbox One a Xbox LIVE. To znamená samovydávání. To znamená Kinect, cloud, achievementy. To znamená možnost být objevem na Xbox LIVE. Další detaily vám přineseme na srpnovém Gamescomu." sdělil Whitten.
Jen pro úplnost dodejme, že Polygonu z Whittena vytáhl ještě skutečnost, podle níž nebude samovydávání připravené v době podzimního vydání Xbox One. Čert tedy ví, kdy se Microsoft ke změně odhodlal, když spekulace kolem změny přišly sotva před dvěma týdny. Není také jasné, jak bude fungovat kontrola kvality a výběrový proces sám o sobě. GamesIndustry však rovněž dodává, že Microsoft pracuje i na zjednodušeném procesu certifikace her, což by znovu odstranilo vrásky většině indie scény.