Ubisoft si stejně jako Activision Blizzard prochází těžkými chvílemi plnými svědectví o sexuálním obtěžování, toxicitě a obecně špatném pracovním prostředí. Někdo byl vyhozen, další radši sami od sebe odcházejí. A kanceláře Ubisoftu se vyprazdňují.
S úbytkem zaměstnanců se v kanadských pobočkách Ubisoftu rozhodli bojovat po svém – nerovnoměrným zvýšením platů. Alespoň to tvrdí jeden ze současných vývojářů kanadského studia webu Kotaku pod rouškou anonymity.
„Zoufale se snaží udržet si těch pár zkušených vývojářů, kteří tu ještě jsou,“ prozradil Kotaku zmíněný vývojář. Podle něj vstupuje hromadné zvýšení platů v okamžitou platnost a projeví se na listopadové výplatní pásce.
Nicméně tento krok se uvnitř setkává s další kritikou, jelikož ti, kteří berou nejvíc, dostanou přidáno nejvíc a tím se dále prohlubuje existující nerovnosti. Podle skupiny pracovníků vystupujících jako ABetterUbisoft se zaměstnanci na juniorské pozici dočkají zvýšení platu o 5 až 7 procent, zatímco seniorské pozice čeká zvýšení kolem 20 procent.
Kupříkladu někdo s platem kolem 50 000 dolarů ročně dostane přidáno jen zhruba 2 500 dolarů, ale kdo si doposud vydělal přes 100 000 dolarů, může nově počítat se 120 000 dolary. Zároveň se zaměstnanci mohou těšit na víc dní dovolené a lépe placenou rodičovskou dovolenou.
„Tyto kroky vůbec neřeší klíčové požadavky iniciativy A Better Ubisoft. Navíc tím, že zvýšení platů výrazně převažuje ve prospěch vedoucích pracovníků, vedení ještě prohlubuje rozdíly mezi vysoce a nízko placenými pracovníky,“ sdělila skupina Kotaku.
Kanadská studia Ubisoftu patří k těm nejprominentnějším - pobočky v Montrealu, Quebecu, Torontu, Chicoutimi, Halifaxu a Winnipegu jsou těmi, kde vznikají série jako Assassin's Creed, Far Cry nebo Watch Dogs. Ubisoft nerovnoměrné zvýšení platů hájí tím, že se v Kanadě dramaticky mění trh práce, příští nárůst mají prý zaměstnanci očekávat v dubnu.
Není jasné, jestli se platy změní i ve studiích v rámci vydavatelství v dalších zemích mimo Kanady, mluvčí společnosti záležitost odmítá komentovat. Dle interních informací se ale především montrealská pobočka potýká s odlivem trénovaných talentů, kteří z Ubisoftu odcházejí do firem se sídlem ve stejném městě, tedy třeba do Googlu, Facebooku, Tencentu či Riot Games.
Upoutat si zaměstnance ve firmě se dá i jinak. Například v Eidosu Montreal přecházejí na 4denní pracovní dobu s 32 hodinami týdně. Anonymní zdroj Kotaku prozradil, že montrealská pobočka Ubisoftu v létě zkoušela 36hodinovou pracovní dobu, kterou vedení firmy označilo za úspěšnou, přesto ji nakonec smetlo ze stolu. Nechystá se ani podniknout kroky k vyšší transparentnosti platů, jejichž výši zaměstnanci oficiálně stále nesmí zveřejňovat, a ke kterým se v nedávné době v rámci boje proti nerovnosti odhodlal třeba Activision Blizzard.