Ubisoft: „Nové značky mají větší šanci v digitální distribuci“
zdroj: tisková zpráva

Ubisoft: „Nové značky mají větší šanci v digitální distribuci“

2. 12. 2011 19:14 | Byznys | autor: Aleš Smutný |

Je to další z leitmotivů dnešní doby – nové značky to mají těžké a je čím dál tím riskantnější vyrábět ambiciozní tituly, které nepatří k již osvědčeným sériím. Thomas Paincon, který pracuje v oddělení produkce digitální distribuce v Ubisoftu, razí názor, že pravým místem pro tyto hry je digitální distribuce a okamžitě tento názor i podpírá argumenty.



„V digitální distribuci podstupujete menší riziko. Pokud jdete cestou krabicového prodeje a nemáte na Metacritic 90 ani miliony fanoušků, dostáváte se do velmi nebezpečné oblasti, když vydáváte nový titul. Podívejte se na From Dust. Prodali jsme milion kopií na XBLA a PSN. Proč? Protože ceny byly nižší, ale také proto, že to byl nový druh hry a lidé, kteří používají digitální platformy jsou ochotnější testovat nové značky“.

Což je rozumná argumentace. Pokud hra musí bojovat na policích obchodů s AAA tituly, většinou si náhodný mainstreamový zákazník sáhne po značce, o níž zaručeně už slyšel a hrál ji. Najde se mnoho těch, kteří sáhnou po novém, ale není jich v poslední době dost na to, aby ospravedlnili další existenci tvůrců – což je dost kruté pravidlo těchto měsíců. Nu a samozřejmě, již zmíněná cena hraje také svou roli. Paincon strategii rozvíjí.

„Je strategičtější vydat stahovatelné hry v první polovině roku nebo kolem září, ještě než dorazí blockbustery v krabicích. Je těžší soupeřit s nimi o hráčovy peníze. AAA titulů je prostě moc. Třeba takový Microsoft’s Summer of Arcade Xbox Live je skvělá akce, na níž si lidé zvykají.“ A samozřejmě zde hraje roli i psychologie. Pokud jste zvyklí nakupovat digitálně a máte chuť na něco nového, tak si zabrouzdáte a jste mnohem otevřenější okamžité koupi zajímavé hry, aniž byste řešili zda se vám to nakonec vyplatí, dlouho zvažovali, zda máte k titulu důvěru, když je nový...

A my můžeme doufat, že se tyto předpoklady naplní, protože momentálně začíná být situace těchto „ne úplně velkých, ale rozhodně ne malých“ titulů tristní.

Nejnovější články