Jsou si toho vědomi i v Ubisoftu a na rovinu to přiznávají, protože jde o současná pravidla hry. Lépe řečeno, přiznává to Tony Key, viceprezident pro prodeje a marketing. Ten potvrzuje, že navýšení rozpočtu pro marketing je pojistkou, která má zabránit neúspěchu.
Key říká: „Na tvorbu her jako Watch Dogs a Assassin's Creed připadne tolik času, energie a peněz, že se musíme pojistit ze strany marketingu. Vývoj je obrovská sázka, musíte jít "all in". Žijeme ve světě blockbusterů, který vznikl před dvěma lety“. Key doslova říká, že je třeba mít stejné finance na vývoj i marketing. Úsměvně dodává, že největší marketingovou kampaní Ubisoftu byl Assassin's Creed III – a dnes, ve světle kampaní pro Assassin's Creed IV a Watch Dogs, se to prý nezdá být tak moc.
Připadá vám nadsazené, že by měl marketing spolknout tolik, co vývoj? Vzpomeňte si na CD Projekt, který odhalil, že z rozpočtu Zaklínače 3 padne na marketing více než polovina. Pro Ubisoft to tedy znamená, že start nové hry zároveň znamená uvažování v kontextu celé značky a série. Watch Dogs tedy, pokud nepropadne, pravděpodobně bude první díl série. Key tomu přizvukuje:
„O to při tvorbě našich her jde. Ani nezačínáme, pokud si nemyslíme, že se ze hry stane značka. Dnes už neexistuje metoda, kdy jste vydali hru a už se k ní nevrátili. To je dnes příliš drahé. Myslíme, že s Watch Dogs jsme na dobré pozici, ale nebudeme spokojeni, dokud se nedostane na pozici největší hry roku“. Key dodává, že propagaci pomohla kauza PRISM, která ukazuje, jak je téma Watch Dogs aktuální.
Zároveň ale Key dodává, že tohle samozřejmě není jen o marketingu, ale i o kvalitách hry. „Soupeříme s ostatními o čas našich zákazníků. Hráčský zážitek musí být dostatečně atraktivní odměnou za onen strávený čas. Musí poskytovat odpovídající hodnotu. Blockbusterové hry budou i nadále hrami, za které lidi platí, protože v nich ta hodnota je. A úkol nás, jako vydavatelů, leží v tom, abychom onu hodnotu dodali“.