zdroj:
tisková zpráva
Yves Guillemot, zakladatel Ubisoftu, se v dlouhém rozhovoru rozpovídal o minulosti a okolnostech vzniku své společnosti a o vyhlídkách na budoucnost – a právě ty by nás měly zajímat nejvíce. Oznámení o tom, že se chystá další díl Assassin's Creed není nijak šokující, stejně jako potvrzení nového Drivera či Raymana. Mnohem zajímavější je ovšem Guillemotův názor na současnou generací konzolí a podmínky vzniku nové velké značky Ubisoftu.
Na otázku týkající se nové značky, která by narušila sekvenci pokračování těch osvědčených odpověděl takto: „Když se podíváme na historii průmyslu, vidíme, že zde jsou chvíle, kdy je vhodné novou značku představit a kdy je to těžší. V této fázi životního cyklu konzolí můžete vyrobit novou značku, ale bude atraktivnější až vyjde nová generace. Tehdy budou zákazníci raději zkoušet nové možnosti. Ostatně, jak se konzole stávají víc a víc dospělejší, jsou to velké osvědčené značky, které získávají největší podíl z prodejů. Až tedy přijde nový formát, budeme chtít využít nové technologie, abychom přinesli nové hry s novými nápady. Vždy chceme být na nových formátech úspěšnější než naši konkurenti.“ Tím ovšem Guillemot toto téma neopustil.
„Příslušenství jako Kinect a handheldy jsou dobré, ale pro průmysl by bylo skvělé, kdyby došlo k využití technologických pokroků. Procesory jsou silnější, grafické karty se zase o něco pohnuly a je zde mnoho technologií, které by pomohly přinést lepší zážitky a průmysl by zase o něco vyrostl. I proto je nyní herní průmysl v depresi. Spotřebitelé mají rádi současné formáty, ale není zde dost kreativity aby na konci cyklu skutečně ještě byznys rozhýbala“.
Guillemot tak potvrdil to, co víceméně všichni tuší a připravují se na to. Konzole, které jsou momentálně hnacím motorem herního průmyslu budou v horizontu dvou let potřebovat update, protože ani zpětné, chvályhodné úpravy dosavadních enginů nebudou stačit, či spíše konzolový hardware nebude stačit. A stejně tak potvrdil, že bez konzolí už se dnešní herní byznys nepohne.
Nicméně celý rozhovor nabízí mnoho zajímavých informací, jak z minulosti Ubisoftu, tak ze současnosti. Kupříkladu se můžete dozvědět, že se všem v Ubisoftu ulevilo, když EA po nákupu 20% akcií společnosti zase tento podíl prodala – a Guillemot už se nemusel bát útoku na celou společnost ze strany přímého konkurenta. Protože jak otevřeně říká, Ubisoft chce být přímým konkurentem EA a Activisionu – a porazit je. Ostatně to, jak nadšeně se vrhli do tvorby her na 3DS - do launche handheldu vypustil Ubisoft nejvíce titulů - jen dokazuje, že je třeba s nimi počítat.