„Jak sleduji, hlavně v Evropě, pořád máme poměrně velký náskok. Jsme spokojení se současnou cenou a tím, co představuje. Spotřebitelé jsou zjevně s cenou a tím, co představuje, taktéž spokojení. Proto cenu necháme tak, jak vypadá. Samozřejmě nic nevylučuji, ale momentálně myslím, že je vše tak, jak má,“ vysvětluje Ryan.
Trh mu zjevně přizvukuje. Jak i Ryan poznamenává, vše se mění stát od státu, nicméně v oblasti PR v Evropě Sony Microsoft poměrně válcuje. Ryan dokonce udává zmíněný poměr, byť z něj není jasné, zda bere do uvažování podílu i minulou generaci konzolí a WiiU. V kontextu rozhovoru bych spíše tipnul, že jde o souboj PS4 s Xbox One.
zdroj: Archiv
Ryan jasně říká: „Na trhu výrazně vedeme. Tedy, vedeme v každé evropské zemi a výrazně vedeme v kontinentální Evropě. Opravdu hodně výrazně, myslím, že poměr je nejméně 70 procent pro nás, v některých částech dokonce víc, než 90 procent.“ Důvodů pro podobné vedení může být spousta, hned od boku člověka napadne fakt, že do mnoha zemí naskočil Xbox One pohříchu se skoro ročník zpožděním, protože Microsoft se, bez nějakého zastírání, primárně soustředí na anglosaské země a především severoamerický region.
Ostatně, i Phil Spencer z Microsoftu přiznává, že zaměření na Evropu bude nutné. "Musíme se v Evropě víc snažit. Především kontinentální část, když se na trh podíváme z globálu, potřebuje naší větší pozornost." Impulsem by samozřejmě mohla být změna ceny a také Gamescom, na kterém MS hodlá prezentovat několik her, na něž se na E3 nedostalo, například Quantum Break.
zdroj: Archiv
Je jasné, že Sony nemá vyhráno, z Ryanových slov je jasné, že bok o USA a Británii doslova zuří a jazýčky na vahách může zvrátit každá drobnost. Takovou "drobností" je ostatně akvizice časové exkluzivity na DLC pro Call of Duty, která trochu zanikla v étrojkovém ruchu, ale pro hráče z USA a Británie může představovat důležitý rozhodovací prvek. Nu a právě díky lítému boji obou firem se může spotřebitel těšit na nejrůznější akce, jimiž se jej budou firmy snažit nalákat.