Šéf Take 2: Tablety snesou i hry za tisícovku
zdroj: tisková zpráva

Šéf Take 2: Tablety snesou i hry za tisícovku

21. 6. 2011 16:23 | Byznys | autor: Petr Poláček |

Šéf Take 2 Strauss Zelnick naznačil v rozhovoru pro Forbes, že zatímco v současné době je postoj jeho firmy k mobilním, sociálním a hrám pro tablety rezervovaný, tak právě v oblasti tabletů přeci jenom zajímavou budoucnost vidí. „Za cenu, za kterou můžeme prodávat na iPhone, to pro nás ekonomicky nedává moc smysl. V konečném důsledku nám jde o vytváření ekonomické hodnoty, našim cílem je tedy tvorba něčeho, co můžeme prodávat milionům lidí za vysokou cenu. Nechcete přeci utratit spoustu peněz za něco, co potom prodáte malému počtu lidí za nízkou cenu,“ vyjadřuje se Zelnick na adresu her pro iOs navzdory faktu, že kupříkladu iOS verze Grand Theft Auto: Chinatown Wars (port z handheldů DS a PSP) byl velmi úspěšný.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Zelnick by tedy logicky chtěl, aby se cena her na iOs platformách zvedla, stejně jako by to kvitoval i šéf Nintenda Iwata, který nízké ceny na AppStoru obviňuje z ruinování hodnoty her. Na dotaz, zdali by byl schopen chtít za hru pro tablet 40 dolarů, odpověděl Zelnick jednoznačně kladně. „Tablety jsou snadno přenositelné, je to skvělá herní platforma a dají s nimi zažít opravdu skvělé chvíle. A pokud je všechno tohle pravda, tak nevidím důvod, proč bychom neměli být schopni prodávat na takové platformě pořádný produkt za odpovídající cenu. Jediný důvod, proč je cena iPhone aplikací v současnosti tak nízká je ten, že aplikace slouží pět minut a ne stovky hodin,“ nastínil Zelnick, za jakých podmínek by podle něj mohly dražší hry a aplikace uspět.

Zároveň z toho Zelnick vyvozuje poměrně logický závěr: „Podle mě budou menší displeje sloužit pro malé a krátké pobavení, zatímco střední a větší displeje snesou mnohem robustnější zábavní zážitek.“ Zbývá dodat, že robustnější podle Zelnicka znamená i dražší, ale to už vám asi došlo. Nicméně, pokud mohou hry pro handheldy stát právě okolo 40 dolarů, není žádný důvod, aby stejné hry stály stejně i ve verzích pro tablety. V tom je Zelnickova úvaha logická.

Zelnick je dalším z šéfů velkých herních firem, který se tímto tématem v poslední době zabývá. Z klasických herních firem se na iOs, Androidech i Faceboooku daří prorážet vlastně jen EA a Ubisoftu. Ostatní herní firmy jakoby zaspaly dobu, nebo se do tohoto pole záměrně neženou, jako nejčastější důvod uvádí právě to, že by se jim to ekonomicky nevyplatilo. Jako sázku na budoucnost to evidentně neberou. Až čas ukáže, jestli to není trošku krátkozraké.

 

Nejnovější články