
Antonick vytvořil Maddena pro Commodore 64, MS DOS a Apple II a dle něj za více než dvacet let naskákaly nezaplacené podíly do několika desítek milionů dolarů, což mu v následku způsobilo až miliardové ztráty vzhledem k omezení jeho obchodních možností. Nyní se obrátil na kalifornský soud, který by měl vyhovět jeho žádosti o soudní proces, protože ačkoliv se Madden hry v průběhu let posunuly k vyšším metám, stále jsou založeny na jeho původním konceptu a procenta mu měla plynout i z odlišných z verzí pro další platformy.
Proč čekal dvacet let? Dle vyjádření žalující strany si všiml toho, že EA stále drží jeho koncept až při humbuku kolem dvacátého výročí Maddenu. Navíc, „dle rozhovoru s Tripem Hawkinsem, zakladatelem Electronic Arts, je současná generace softwaru odvozena od toho vytvořeného Antonickem“. Antonick vidí problém v začátku 90. let, kdy EA začalo značku převádět na Sega Genesis a vytvářela licence bez jeho souhlasu a od roku 1992 už nedostal jediný cent z podílu.
Další rozměr dodává celé kauze fakt, že údajně EA a Antonick za poslední roky dospěli k několika mimosoudním vyrovnáním. Je to přiznání viny ze strany EA? Těžko říci, protože velké společnosti velmi často raději obětují menší částku, která uspokojí potenciálního žalobce, než aby riskovaly poškození dobré pověsti, byť ve vykonstruovaném případu. Na čí straně je nakonec pravda? Počkejme co řekne soud.