
Jako hlavní problém vidí Riccitiello neschopnost nastavit rovnováhu ve snaze uspokojovat akcionáře, zaměstnance a hráče. Podle něj nejde podřídit vše službě akcionářům. „Ve chvíli, kdy si naštvete zákazníka, začnete vytvářet tlak na zaměstnance, aby pracovali víc a lépe, což chvíli funguje. Jenže po třech letech tento koncept selže. Vím to, protože jsme si tím prošli. Na konci máte naštvaného zákazníka, následně naštvaného zaměstnance a to vede ke zklamání vlastních investorů“.
Riccitiello pokračuje: „Před třemi lety jsme nevydělávali peníze, ztratili jsme podporu svých akcionářů a ztratili jsme i podporu svých hráčů. Byli jsme vyčerpáni. Kvalita jde dolů, hráči vás nesnáší, zaměstnanci vás kvůli tlaku opouští a z toho nemá radost ani akcionář. Nakonec se nám podařilo vrátit. Musíte se správně postavit ke všem třem složkám. Pořadí je dle mne následující. Hráč, pak zaměstnanec, pak akcionář. Nemáte hru, která zaujme hráče. Z toho plyne, že nemáte spokojené zaměstnance, kteří chtějí, aby se líbila a byla kladně přijata. Pokud se to povede, zbývá akcionář a ten bude z profitu spokojený“.
Pokud opomineme následnou sebechválu jak se EA odrazilo zpět k světlým zítřkům, Riccitiello má bezesporu v mnohém pravdu. Activision v poslední době žongloval z personálním obsazením a mnohokrát zmiňované propouštění a prodeje studií mu rozhodně nezískaly popularitu u zaměstnanců. A hráči? I když CoD: Black Ops sbírá ceny a trhá rekordy, vlna nevole, která se kolem notně nedokonalé FPS vzedmula není jen tak přehlédnutelná. A pokud přejdeme do osobnější roviny, Riccitiello otevřeně kritizoval fakt, že sérii po Infinity Ward převzal Treyarch, který dle něj nedosahuje potřebné kvality.