Prezident Sony: „Míra podpory PS Vita od vývojářů mě zklamala“
zdroj: Archiv

Prezident Sony: „Míra podpory PS Vita od vývojářů mě zklamala“

1. 10. 2012 10:41 | Byznys | autor: Aleš Smutný |

PS Vita je pěkný kus hardwaru.

O tom nemůže být pochyb. A stejně tak nemůže být pochyb o tom, že je to momentálně průšvih, kteří i optimisté mohou označit přinejlepším za rozpačitý projekt s rozpačitým startem. Malé množství her, zpožděné doplňování funkcí, které měl mít přístroj od začátku a už jsem zmiňoval malé množství her? Všiml si toho i prezident Sony, Šúhej Jošida.


Ten na rovinu říká, že podpora third party vývojářů Sony zaskočila. Tedy spíše nepodpora. „Jednou z věcí, které byly překvapující a zklamaly mě, byl nízký počet her od vývojářů mimo Sony po launchi. Když se ohlédneme zpátky, musíme si přiznat, že je tu pro vývojáře tolik možností, že nemůžeme brát podporu nové platformy jako jistou. Ne jako by to mu bylo před lety“.

Tvrdou ránu Vitě zasadil nárůst mobilního hraní na smartphonech. Jednoduše, pro mnoho vývojářů se zdá být snazší snažit se uspět třeba na AppStore, než se vrhat do nejisté budoucnosti na PS Store, tím spíše, že současné trendy diktují tahat ceny dolů a to Vita nedělá. Plus je tu ta nešťastná záležitost s pirátstvím na PSP...

Jošida ví, že s mobily je problém. Podle něj i vnější vývojáři musí vědět, že mají limitované zdroje a nemohou se vrhat na všechny platformy. Sony prý ovšem na vývoj reaguje a snaží se vývojáře k přístupu na PS Vita přesvědčit. Zjevně se jim to daří v Japonsku, kde doteď frčí PSP, ale jinde...? „Tvrdě pracujeme v oblasti styku s vnějšími vývojáři, abychom zajistili víc obsahu pro PS Vita“, říká Jošida. „Jsme si jistí, že je to správná platforma a uspěje“.

Současně s tím ovšem přichází slova o tom, že se Vita musí jasně definovat – co vlastně je. A s tím má od začátku problémy. Pokud chce konkurovat smartphonům a hrám na ně, dozajista zemře, protože nemá dostatečnou penetraci trhu a bude doslova ubíjet nadupaný hardware na drobnějších hrách. Naopak by potřebovala zabrat na vývoji velkých her na malý display, jak to chvíli zvládalo PSP. I za cenu, že budou hráčům uvyklým na ceny z AppStoru dávat hry za několik stovek (ovšem už ne nad tisíc korun). Opět, zdá se, hlavně podle tuny her oznámených na TGS, že se to daří v Japonsku.

Jinde se Jošida bude snažit definovat platformu pomocí již domluvených vývojářů jako je Naughty Dog a jejich velkých her. Jenže hodinky neúprosně tikají a velká část majitelů Vity na handheldu paří PS One klasiky. Což znamená, že je něco špatně.

Nejnovější články