Peter Moore: „Přechod na digitální distribuci nebude beze ztrát“
zdroj: tisková zpráva

Peter Moore: „Přechod na digitální distribuci nebude beze ztrát“

9. 12. 2011 11:11 | Byznys | autor: Aleš Smutný |

V konečně uveřejněném dlouhém (a zajímavém) rozhovoru Industry Gamers s Peterem Moorem (momentálně COO v Electronic Arts) se můžete dozvědět, jak se dostal k hernímu byznysu, jak prožíval konec Segy jako hardwarového čísla jedna, ale hlavně si můžete přečíst i jeho pohled na vývoj digitální distribuce a hlavně přechod průmyslu na ni.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva Podle něj je přechod na výhradní, celoplošnou digitální distribuci nevyhnutelný, ale zároveň jej nemusí zvládnout všichni.

„Je normální, že někdo přechází rychleji a jiný zvolna. Vydavatelé to prostě buď zvládnou nebo ne. Podobné přechody mezi fázemi jsou tvrdé, protože zisky se zpomalují a náklady zvyšují. Společnosti, které se připravily a diverzifikují svou nabídku tak, aby tu byla pro spotřebitele kdekoliv chce hrát hru, jsou společnostmi, které budou vzkvétat“. Podle Moora je tato fáze pro mnoho společností klíčová v otázce jejich přežití.

„Ti, kteří spoléhají jen na starý model, ač se tenhle model mění před našima očima, nakonec zahynou, pokud nezmění svůj přístup a nebudou investovat do budoucnosti. Obchod s baleným zbožím, ačkoliv se mu i teď daří a je silný, nakonec, stejně jako u filmů a hudby, přejde do cloudového prostoru“, pokračuje Moore. „Přejde na digitální systém a bude hry poskytovat z cloudu a přímo na harddisk. Ano, v dohledné budoucnosti budeme pořád prodávat dost disků. Nakonec ale pevná média opustí pozici hlavního způsobu, jak hráči získávají své hry“.

EA podle Moora s tímto přechodem počítá a zároveň nevyklízí poli prodejce pevných disků. Podle Moora je to o konceptu, který on nazývá „kreativní destrukcí“. Podle něj je momentální fáze změn největší za posledních 30 až 35 let. Jeho pohled na to, jak uspět, či spíše přežít, je jasný: „Pokud chcete být vydavatelem, který bude přístupný spotřebitelům i za tři či čtyři roky, raději se připravte na to, že svůj obsah musíte dokázat nabídnout kdykoliv, kdekoliv a komukoliv“.

Mýlí se Moore? S vysokou pravděpodobností ne. Prodej ryze digitálního obsahu je v konstantním růstu, což podtrhuje jak úspěch Steamu, tak adaptace Originu do potenciálních hráčských zdrojů. Přidejte k tomu stále narůstající obsah a oblíbenost XBL a PSN, plus digitální distribuci malých titulů a další přidružené systémy digitálního prodeje a máte zde konkurenta, který je oproti klasickému prodeji her, jak jsme jej po desetiletí znali, mnohem pružnější. Jednoho dne se skutečně poměr na vahách převrátí a pak už se lavina strhne. Jenže zatím nevíme kdy a nevíme, kdo všechno tímto procesem projde nepoškozen. Mimochodem, byl jsem jediný, kdo byl silně rozladěn faktem, že u nás nejde sehnat Skyrim v den vydání na Steamu? Pokud ne, je to jeden z příznaků toho, jak se digitální distribuce napevno usadila v našich možnostech... a jak moc její absence začíná být viděna jako selhání distributora.

Každopádně vám ale doporučuji přečíst si i zbytek rozhovoru, dozvíte se třeba i kde si Moore zahrál zombii.

Nejnovější články