
Snaha Microsoftu, pokud je ovšem skutečná, jde přímo proti záměrům Nintenda, které proti moderním trendům zdarma hratelných titulů s mikroplatbami na Facebooku, mobilních zařízeních a vlastně všech platformách, staví hodnotu hry danou kvalitou obsahu a unikátními herními prvky. Nezdá se však, že by zrovna free to play model měl trpět syndromem nafouknuté bubliny, která brzy praskne, jak šéfovstvo Nintenda predikuje. Trend, který se rozšířil do světa z asijských trhů, se totiž v Evropě a Americe usazuje posledních pět let, není to záležitost půl roku.
Jedním z prvních propagátorů mikrotransakcí a free to play modelu byl David Perry, který v roce 2006 kopal za barvy Acclaimu a importoval na Západ tituly Bots, 9dragons a další. Dnes už se free to play model na trhu pevně usadil, stal se nejenom dominantou casual titulů, ale i klasických onlineovek, které na něj přechází jedna za druhou tempem, kterému by nestačili ani členové komunistické strany po převratu v roce 89. A s tím, jak stále propracovanější a nákladnější hry free to play model využívají, se pomaloučku začíná vytrácet i domněnka, že je vhodný pouze pro nenáročné blbosti nebo milionté kopie úspěšných žánrů. Jestli však podobu a koneckonců i hodnotu her free to play nějak změní, nedej bože k horšímu, jak se domnívá Nintendo, ukáže až budoucnost, respektive zapojení velkých hráčů právě typu Microsoft.