Nové informace a zhodnocení Valve pochází údajně z interních diskuzních fór pro vývojáře, odkud celý post vytáhnul na Reddit uživatel TOMG - prý se svolením Valve. Ještě předtím než Valve přišli s Discovery updatem, ukazovali uživatelům jednotlivé hry pouze za specifických okolností: na základě manuálního třídění administrátorů, prodejů, nově vydaných her nebo vyhledávání. Kvůli tomu se tak lidem ukazovalo jen mizivé procento her a systém nebral příliš v potaz, co kdo vlastní, hraje nebo lajkuje.
Klíčovým nástrojem pro prodej a zviditelnění je tzv. Main Capsule - tak Valve říkají hlavnímu okénku v horní části domovské stránky Steamu, ve kterém rotují jednotlivé hry. To, co v Main Capsule najdete teď, je poměrně unikátním mixem titulů od kurátorů, personalizovaných doporučení, populárních doporučení a nejprodávanějších her. Před Discovery updatem se tam hráčům ukazovalo jen 10 - 20 her denně, opět bez ohledu na to, co vlastnil, hrál a lajkoval. Teď se v Main Capsule zobrazuje a hlavně kliká na více než 4000 unikátních her denně.
Velkou roli v celém systému hrála také Discovery Queue, tedy fronta her, ve které můžete objevit dosud neznámé kousky. Zákazníci, kteří procházejí svoji frontu, teď dělají 16 % všech zhlédnutí na produktových stránkách her. Obecně vzato měl celý Discovery update zvýšit zhlédnutí produktových stránek o 30 % a jen samotná Discovery Queue se na tomto navýšení podílí 75 %. Díky ní se zvýšilo i používání seznamu přání (wishlist). Potud tedy velký úspěch.
Co už takovým úspěchem podle Valve není, jsou kurátoři. Ne snad, že by šlo o propadák a Valve by měli v plánu funkci odstranit, naopak. Sami ale přiznávají, že od doporučení kurátorů čekali větší dopad na prodeje, a budou pracovat na jejich zviditelnění, respektive zvýraznění jejich role v rámci obchodního systému. Rozhodně ale nemůžeme říct, že by kurátoři měli dopad negativní, nebo že by tuhle funkci nikdo nepoužíval. Na Steamu je v současné době přes 6 000 kurátorů, kteří mají alespoň 10 followerů a 1,3 milionu uživatelů sleduje alespoň jednoho kurátora.
3,1 milionu unikátních uživatelů se dostalo na produktovou stránku přes kurátora, tudíž tuto funkci lidé používají. Ne však v míře, jakou si lidé z Valve představovali. Prý je pro ně také velmi těžké nějak relevantně změřit přímý vliv kurátorů na koupi hry. Je otázkou, zda zákazník, který se na produktovou stránku hry dostal přes kurátora, si hru nakonec koupil právě kvůli doporučení kurátora, nebo byl už o koupi rozhodnutý předtím. Jak má v plánu Valve vyřešit měření, je zatím těžké říct, nicméně víme, že s kurátory se něco dít bude.
Ideu komunitně sestavovaného a tříděného obchodu Valve neopouští. Chce se do ní časem pustit plnou parou - kurátoři jsou prvním krokem směrem ke komunitnímu Steamu. Používání Steamu a objevování nových her pomohla hodně i další čistě komunitní funkce - tagy. Zvyšují prý návštěvnost stránek nezanedbatelným způsobem a opět jde na statistikách jasně vidět, že jde o funkci, kterou lidé aktivně používají.
Suma sumárum šlo zatím vždy o pozitivní změny k lepšímu. Valve potvrdili, že se nezvýšila jen sledovanost produktových stránek, ale především i prodeje. Lépe viditelné, objevitelné a prodávané jsou i malé hry, které Steam, společně s AAA hrami, do určité míry táhnou. Jako příklad zdravého systému zveřejnili Valve statistiku, kdy se podívali na čísla všech her, kromě prvních 500 nejprodávanějších. V této kategorii her prý vzrostly tržby o 18 % a denní výdělky, v průměru na aplikaci, o 5 %. Vzhledem ke stovkám her, které na Steam vyjdou každý měsíc, je to úctyhodné.