zavřít

G2A nabídne vývojářům procenta z prodejů jejich klíčů

Windows MAC Linux

- Byznys autor: Aleš Smutný Komentáře: 0

Před pár dny jsme vás informovali (viz článek) o ostrém sporu mezi studiem tinyBuild a portálem G2A, na němž mohou uživatelé prodávat své nechtěné kódy na Stea, GOG a další platformy digitální distribuce. Principem sporu bylo tvrzení (a ne první), že G2A toleruje prodej kódů, které uživatelé nakoupili za kradené kreditní karty, což nakonec vede kvůli vráceným platbám ke škodě vývojářů a vydavatelů. Ačkoliv v boji s tinyBuildem G2A neustoupili, představili program, který by měl vývojářům jejich případné bolístky rychle zahodit.

Nově, přesněji řečeno od 29. července, budou moci vývojáři na své hry, které jsou prodávané na G2A, uplatnit až 10% podíl z prodeje. Jelikož se zde často objevují kódy, které třeba vydavatel či vývojář dal nějakému svému partnerovi nebo do bundlů, jde o solidní přivýdělek na zboží, z nějž už by normálně nic neviděli. Je jasné, že se G2A, která se stává silnou společností se zaběhlým modelem obchodu, snaží, aby tvůrci zboží, s nímž se u nich obchoduje, neodešli s prázdnou.

Společnost v emailu zaslaném britskému Eurogameru uvádí: „Nedávné události demonstrovaly, že musíme pracovat rychleji a připravit pro vývojáře benefity, stejně jako je vyzvat, aby hráli větší roli ve formování tohoto trhu budoucnosti.“ Desetiprocentní zisk je rozhodně sympatický krok, který může být pro malé vývojáře výrazným impulzem a pomocí. Monetizace prodejů třetí stranou rozhodně není standardní.

Nicméně, G2A nezůstávají jen u toho. Zdá se, že boj s kradenými kreditkami myslí vážně, protože nabídnou vývojářům přístup do své databáze, aby mohli ověřovat jednotlivé transakce, jejich načasování apod. Znamená to, že by vývojáři měli být schopní poznat, kdy jejich hru někdo rychle vykupuje a stejně rychle hází na tržiště hluboko pod cenou, což bývá známka toho, že jde o nákup na kradenou kreditku. Tisková zpráva nic neříká o tom, že by vývojáři měli právo tyto transakce zrušit (to už by bylo příliš velké zasahování do struktury G2A), ale dá se čekat, že po zalarmování by majitelé serveru měli daný případ rychle prověřit.

Samozřejmě, je otázka, zda toto bude přístupné všem vývojářům a nebo těm, kteří uzavřou s G2A nějakou dohodu. Zdá se ale, že se provozovatel snaží se současnou neutěšenou situací něco dělat. Na druhou stranu, dá se čekat, že ne všichni tvůrci her budou s tímto spokojení, protože třeba tinyBuild požadují především přísnější identifikaci prodejců a jejich zboží, aby nebyli nepostižitelní. V následujících dvou týdnech by mělo začít testování těchto prvků a konec července by měl představovat ostrý start těchto služeb.

Tagy: digitální distribuce

Zdroje: Vlastní, Eurogamer.net

Novinky na CZC.CZ

Poslední komentáře

celkem 0

Český herní web, který se soustředí na hry pro PC, PlayStation 4, Xbox One, Xbox 360, PlayStation 3, Nintendo Siwtch, 3DS, DS, PS Vita, Android a iOS. Pro všechny platformy nabízíme recenze, preview, videorecenze i pravidelné novinky. Na Games.cz najdete i pravidelné testy a novinky z oblasti hardwaru, podcasty, rozsáhlou databázi her a speciály k očekávaným hrám ze sérií jako Kingdom Come: Deliverance, Red Dead Redemption, Call of Duty, The Elder Scrolls, Assassin's Creed, Grand Theft Auto, Battlefield, nebo FIFA.