Driver: San Francisco má problémy, padaly první hlavy
zdroj: tisková zpráva

Driver: San Francisco má problémy, padaly první hlavy

30. 11. 2010 11:22 | Byznys | autor: Aleš Smutný |

Být zaměstnancem Ubisoft Reflections asi v těchto dnech není žádný med. Závodní hra Driver: San Francisco se podle všeho neformuje tak, jak by měla a zdá se, že vedení Ubisoftu definitivně ztratilo trpělivost. Mluvčí Ubisoftu otevřeně prohlásil, že devatenáct lidí může přijít o místa, protože se jejich pozice staly nadbytečnými.

Podle interního zdroje mělo vedení uzavřené jednání s týmem a po něm bylo „několik osob pozváno do kanceláře, kde podepsali nějaké papíry a nadobro opustili budovu. Jen tak“. Driver: San Francisco vůbec nevypadá na nějaký zlomový projekt, který by měl ambiciozní Ubisoft uspokojit a potvrdily to i předváděčky na E3.

Ubisoft sice vše zaklíná magickou formulkou „reorganizace“, ale jelikož se místa, která se stávají nadbytečnými, týkají vývojářského týmu Reflections, je to asi všeříkající. „Mezi lidmi, kteří končí jsou i velká jména, která jsou ve společnosti víc než deset let. Craig Lawson a Jack Couvela jsou tu od roku 1998 potažmo 97 a působili na vedoucích pozicích“.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Driver: SF se ovšem potýká s problémy už pěkně dlouho. Přesný začátek vývoje není známý, ale už v roce 2008 byly k dispozici první záběry z vývoje. Nejmenovaný zdroj pokračuje: „Ano, s projektem byly problémy, má zpoždění. Z toho důvodu Ubisoft prohlásil, že naše studio čekají změny v plánování, což nevím co znamená“.

Zdá se, že hlavním problém je fakt, že Reflections, jak jmenovaný informátor uvádí, nemají zkušenost s vyvíjením her na současnou generaci konzolí a neměli externí podporu. Doslova uvedl „stále se učíme“. Zde je ovšem na managementu kdo udělal chybu. Zda vyšší „moc“, která nechala studio plácat se ve vlastní nemohoucnosti a nebo studio, které poněkud absurdně na konci roku 2010 má problémy s tvorbou multiplatformní hry.

Každopádně budoucnost pro Reflections nevypadá růžově. „Řekli nám ať se nestaráme o to, co se stane po vydání hry. To není dobré znamení. Pokud nám management řekne, že se nemáme starat o budoucnost studia, ale o hru, všichni dostanou strach. Lidi si tu myslí, že až tu hru doděláme, všichni dostaneme padáka“. Cynik by ovšem mohl poznamenat, že v tom případě se ještě nemusí bát, protože Driver: San Francisco nemá pevně stanovené datum vydání, pokud nepočítáme údaj „fiskální rok 2011“.

Smarty.cz

Nejnovější články