zavřít

Disney se zaměří hlavně na mobilní a sociální Star Wars hry

Windows PlayStation 3 Xbox 360

- Byznys autor: Petr Poláček Komentáře: 0

Včerejší oznámení prodeje Lucasfilmu animákům od Disneye způsobilo šok a zástavu srdíčka půlce nerdů na celé planetě, a nebylo to jen kvůli ceně nebo promptnímu oznámení sedmé epizody Star Wars na rok 2015. Ona s sebou totiž koupě Lucasfilmu nese i další, na první pohled ne tak patrné, závazky, o nichž nevíme, jak se jich Disney vlastně ujme. Jedním z nich je videoherní divize Lucasova bývalého impéria – LucasArts.

Ta už dlouhé roky není v top formě, šéfové a známí designéři se v ní střídali, jak na běžícím pásu, ale zašlá sláva zůstala zašlou slávou, protože ji žádná z her vyprodukovaných v LucasArts nedokázala vyleštit. Nyní se přitom nabízí otázka, jestli Disney bude mít o takové oprašování zájem, když tahle firma v uplynulých letech své videoherní aktivity zredukovala (konec Black Rock a Propaganda Games) prakticky výhradně na produkci mobilních a sociálních her – na klasické konzolové a PC tituly se, až na výjimky typu Epic Mickey, vykašlala. Čeká podobná transformace i LucasArts? Vyjde někdy letos oznámený titul Star Wars 1313?

Oficiální stanovisko LucasArts je strohé, jasné, ale nemá žádný zvláštní výhled do budoucna: „V této chvíli probíhá práce na všech projektech dle plánu. Těšíme se na příležitosti, které nám Disney přinese.“ Takže se zdá, že pro tuto chvíli můžeme se Star Wars 1313 pořád počítat - ale opravdu jen pro tuto chvíli, což dosti znesnadňuje jakékoli odhady. Sdílnější než výše uvedené stanovisko bohužel není ani oficiální tisková zpráva oznamující prodej Lucasfilmu.

Poněkud konkrétnější už byl ohledně záměrů Disney s aktivitami LucasArts Bob Ingre, CEO domovské firmy myšáka Myckeyho. Během konference s novináři a analytiky k oznámení koupě Lucasfilmu připustil, že se Disney asi víc zaměří na mobilní a sociální Star Wars hry, než na hry konzolové. Dodal však, že Disney bude ke konzolovým titulům přistupovat s jistým oportunismem – čili skrze udělené licence umožní externím týmům, aby vytvářely Star Wars hry pro konzole (a PC).

Vychází z toho, že s interním vývojem konzolových her na základě značek od LucasArts Disney příliš nepočítá, ale vývoji v externích studiích se nebrání, pokud to bude vypadat slibně po stránce finanční. A to je v tuto chvíli asi ta nejlepší zpráva, jaké jsme se mohli dočkat. Rozhodně lepší, než by bylo podezřelé mlčení nebo, nedej bože, rovnou informace o tom, že se bude videoherní divize LucasArts likvidovat a slavné značky budou dál přežívat jen v prostoru mobilních a sociálních her.

Tagy: byznys

Zdroje: IGN,TechCrunch

Poslední komentáře

celkem 0

Český herní web, který se soustředí na hry pro PC, PlayStation 4, Xbox One, Xbox 360, PlayStation 3, Nintendo Siwtch, 3DS, DS, PS Vita, Android a iOS. Pro všechny platformy nabízíme recenze, preview, videorecenze i pravidelné novinky. Na Games.cz najdete i pravidelné testy a novinky z oblasti hardwaru, podcasty, rozsáhlou databázi her a speciály k očekávaným hrám ze sérií jako Kingdom Come: Deliverance, Red Dead Redemption, Call of Duty, The Elder Scrolls, Assassin's Creed, Grand Theft Auto, Battlefield, nebo FIFA.