Bungie si pochvaluje přístup Activision
zdroj: tisková zpráva

Bungie si pochvaluje přístup Activision

29. 3. 2011 12:39 | Byznys | autor: Aleš Smutný |

Tvůrci série Halo z Bungie jsou obecně považováni za stroj na peníze.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva Stačí říct Master Chief a je jasno. Nicméně, únava z jednoho universa byla na studiu a jeho členech časem zřejmá a tak není divu, že od propagace Halo: Reach otevřeně mluvili o nové značce s jasným svitem v oku, naznačujícím nadšení z objevování nového. Dalším krokem na této cestě mělo být podepsání smlouvy s Activision a to na dobu nemalou – deset let. A to v době, kdy měl Activision u vývojářů nepříliš dobrou pověst ohledně zacházení se studii i jednotlivými značkami. Bungie se ovšem tohoto svazku prý nebálo, nebo alespoň „ne moc“.

Zatím je ale Bungie slovy svého mistra skladatele, Martyho O'Donnella klidné a spokojené. „Skutečně vypadají, že jim záleží na značce a nebudou nám do vývoje zasahovat. Akceptují, že my jsme vývojáři a oni vydavatelé. Chtěli samostatné studio, které nebude potřebovat velkou pomoc, občas si řekneme o nějaké peníze a pomůžeme tam, kde to vydavatel potřebuje. Možná jsme teď v takovém období líbánek, ale celá tato dohoda se nám zdá být skvělá. Chtěli jsme někoho, kdo nám zaručí naplnění našich desetiletých plánů. Měli jsme za sebou jednu dekádu a předložili naše představy na další dekádu – a hledali vydavatele. Kolik z nich by nám dokázalo dát kontrakt na deset let? Microsoft, EA, ale dál...? “.

Co se týče samotného rizika ze strany Activisionu, O´Donnell velmi realisticky konstatuje: „Věřte mi, vydavatelé jsou firmy a ty ví, jak dosáhnout svých cílů a ve smlouvě budou věci zajišťující, že to totálně nepoděláme. Ale my nechceme selhat, ne kvůli postihům, ale kvůli hráčům“. Jak se na celou situaci tvářili aktéři před rokem? 

Harold Ryan, president Bungie, otevřeně poukazoval na výhody svazku s Activisionem: „Zvolili jsme Activision jako partnera pro naši novou značku kvůli jejich multiplatforním zkušenostem, celosvětovému záběru a profesionální marketingové expertíze. Na této dohodě jsme pracovali devět měsíců a je jasné, že Activision podporuje naši snahu přinést fanouškům ty nejlepší zážitky“. Obchod si samozřejmě pochvaloval i Activision, protože Bungie stojí za hrami, které prodaly přes 25 milionů kusů.

Nová značka tedy bude multiplatformní, což jak bylo na rovinu řečeno, je také jeden z důvodů, proč Bungie podepsalo smlouvu s Activisionem (jíž už teď někteří zlí jazykové říkají smlouva s ďáblem). Teoreticky by se dalo i dnes říci, že je desetiletý kontrakt riskem pro obě strany. Bungie riskuje, že investuje všechny síly do projektu, který neuspěje nebo neuspěje dost a Activision jej bez milosti popraví a naopak Activision riskuje, že Bungie se nepodaří napodobit úspěch Halo. Jenže je Activision a je Bungie... a o tom, jak jednoduše se dá spadnout do vyčerpávající právní bitvy by mohlo nynější studio Respawn vyprávět. Tak snad Bungie i Activisionu vydrží to nadšení i po "líbánkách".

Nejnovější články