Kolem nákupu Activision Blizzard, za který plánuje Microsoft utratit přes 69 miliard dolarů, toho bylo napsáno hodně. Sony akvizici aktivně hází klacky pod nohy nařčením o de facto vzniknu monopolu (hlavně kvůli značce Call of Duty), Microsoft zase pravidelně kontruje s tím, že jsou vlastně chudáčci a Sony je tím, kdo má v konzolovém prostoru větší podíl na trhu (i když je Microsoft pravidelně v TOP 5 tech společnostech na světě).
Není proto divu, že evropský antimonopolní úřad, který o schválení nákupu rozhoduje, si dává čas na rozmyšlenou. Orgán pro prosazování hospodářské soutěže vynese verdikt 22. května. Do té doby bude sbírat připomínky a zpětnou vazbu od konkurentů a zákazníků Microsoftu.
Prezident Microsoftu Brad Smith pro zpravodajský server Reuters uvedl, že softwarová společnost je připravena nabídnout konkurentům licenční smlouvy, ale odmítá prodat lukrativní franšízu Call of Duty.