Bývalý šéf PlayStation Studios Šúhei Jošida se poměrně ostře vyjádřil k oznámení konzole Switch 2. Nintendo podle něj ztrácí svou tradiční tvůrčí identitu. V podcastu Easy Allies vyjádřil zklamání z toho, že se nová konzole zaměřuje především na výkon a technické zlepšení oproti původnímu Switchi, místo aby – jak bývalo u Nintenda zvykem – nabídla nový, neotřelý herní zážitek. Podle Jošidy Nintendo vždy vyrábělo konzole s unikátní filozofií, zatímco Switch 2 vnímá jen jako lepší první Switch s větší obrazovkou, vyšším rozlišením a výkonnějším hardwarem.
Jošida nicméně ocenil menší inovace, jako je kamera nebo ovládání myší ve vozíčkářském basketbalu Drag x Drive, které mu prý připomněly staré Nintendo plné nápadů. Celkově ale kritizuje důraz na mainstreamové upgrady a předvádění známých her typu Cyberpunk 2077 nebo Elden Ring, které už hráči znají z jiných platforem. „Pro hráče, kteří hrají jen na zařízeních od Nintenda, je to skvělé. Ale pro ty, co vlastní více konzolí, to působí spíš jako snaha dohnat ztrátu,“ uzavřel své hodnocení a dodal, že ho osobně Switch 2 zklamal právě tím, že nepřekvapil – což u Nintenda vždy očekával.