Vyšla obří česká modifikace Resurrection pro Fallout 2
zdroj: tisková zpráva

Vyšla obří česká modifikace Resurrection pro Fallout 2

5. 10. 2013 9:34 | Téma | autor: Jan Smejkal |

Vracíte se občas k poctivé klasice v podobě prvních dvou Falloutů? Nyní máte dost možná jeden velice dobrý důvod, proč oprášit staré placky nebo odčinit hříchy pirátského mládí na GOG.com. Po dlouhých letech vývoje vyšla ve čtvrtek 3. října česká modifikace Fallout 1.5: Resurrection. Ačkoliv duchovně vychází z Falloutu prvního, je postavená na enginu Falloutu 2. Všichni, kdo pamatují z hlediska modifikovatelnosti pekelně špatný engine, chápou proč. Nejedná se jen o nějaké úpravy původní hry, nýbrž jde o totální konverzi – kompletně nový příběh v nových lokacích.

Ke spuštění Resurrection vám stačí mít nainstalovaný Fallout 2 - třeba i čistou instalaci. Instalační soubor modifikace se o vše postará, obsahuje vše potřebné včetně češtiny, patche, užitečného engine tweaku Sfall i High Resolution patche. Díky posledním dvěma jmenovaným výtvorům komunity lze hrát Fallout 2, a tedy i Resurrection, bez problému na nejnovějších operačních systémech a nastavit si libovolně rozlišení pomocí přiloženého konfiguračního prográmku. Modifikace nyní vyšla v češtině, ale pracuje se také na překladu do angličtiny, který by měl být dokončen během příštího roku. V češtině si ale můžete mod zahrát již nyní a strávit tak opět několik večerů v atmosférickém světě zničeném jadernou válkou. Resurrection díky svým zdrojům inspirace jistě potěší nejvíce ty, které třetím dílem Bethesda spíše zklamala.

„Děj je zasazen do období mezi prvním a druhým dílem do lokality východně od rodící se NCR (New California Republic), zhruba tedy do Nového Mexika. Vaše postava se probouzí v temné jeskyni s minimem zásob a ztrátou paměti. Jako první je nutné bojovat o život, jestli nechcete skončit jako kořist zdejších potvor. Následné pátrání po své minulosti, k níž jediným vodítkem je záhadný talisman, co máte u sebe, už je úkolem, který zabere více času.“

To píše vedoucí projektu, Daemon, toho času vaultmaster v záloze. Zní to trochu klišovitě a bohužel nemám čas na to, abych zkusil, zda modu křivdím. Ale znáte to. Ve Fallout 2 jste byli členem izolovaného primitivního kmene nemajícím potuchy o okolním světě, který byl vyslán hledat bájný stroj GECK. Ve Fallout: New Vegas jste vyměnili záhadný žeton/čip za kulku do hlavy, čímž jste si vydělali na ztrátu paměti. Nezní to povědomě a také notně klišovitě? A jaké to pak v obou případech bylo designově-příběhové rodeo.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Resurrection slibuje něco okolo pětadvaceti hodin herní doby (podle stylu hraní to může být i více), spoustu nových lokací a bohatě větvené dialogy. Postavy, které se k vám mohou během putování připojit, jsou prý tentokrát propracovanější oproti tomu, co jsme zakoušeli před patnácti lety - projevují vlastní názory či poskytují užitečné rady. Díky práci celé mod komunity kolem Falloutu, která je na tak věkovitou hru překvapivě živá, se lze těšit na nové animace NPC i nové zbraně. A podobně jako v originálním Falloutu nechybí velká volnost.

„Nová oblast k prozkoumání je plná nejrůznějších postav a úkolů, v níž se odehrává příběh bohatý na zvraty a překvapení. Jako červená nit se jím vine maximální snaha zachovat ducha původní hry. Na hráče tak čeká bezútěšná radioaktivní pustina plná zmutovaných predátorů, jen občas přerušená troskami dávných metropolí, na nichž lidé dennodenně svádějí boj o holé životy. Lze zde narazit na staré známé ghouly a supermutanty, propátrávat pod zemí ukryté výzkumné základny, poznávat různorodé lidské komunity. Úkoly mají různá řešení a je jen na vás, komu se rozhodnete pomoci a koho potopíte, jestli budete ochráncem bezbranných nebo pověstným ďáblovým spratkem.“ Nadějně znějící sliby. Zvláště když čtete další slova.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

„Nečekejte však žádné klišoidní rozdělení na klaďáky a záporáky. Skutečné záměry postav nejsou vždy jednoznačně odhadnutelné a i při těch nejlepších úmyslech se můžou věci nepěkně zvrtnout. Rozhodnutí učiněná během hraní mají své následky a ovlivňují osudy jak jednotlivců, tak celých měst. Možnosti jsou nepřeberné a na první projití ani zdaleka nelze objevit všechny. Každé další rozehrání tak dává prostor pro úplně novou zkušenost.“ Co chtít vlastně od Falloutu víc? Snad jen naplnění těchto příslibů a tedy i nadějí.

Sami autoři jsou čeští fanoušci klasických oldschool Falloutů. Mod vyvíjeli ve svém volném čase déle jak deset let a udělali vše pro to, aby byl Resurrection důstojným nástupcem prvních dvou dílů. Mnohým z vás možná přijde tento časový rámec dost přehnaný. Nicméně vzhledem k tomu, že první, a dle mého názoru nijak extra dobrá, velká totální konverze F2 jménem Last Hope vyšla nějaké čtyři roky zpět, nejde o nijak extrémní případ vývoje modu. A když už jsme u těch falloutích modifikací, sluší se prosvištět si základy modderského vzdělání.

Fallout: Mutant Rising – Najdete zde

Obří, totální, konverze dvojky, která vás obuje do botek Vyvoleného nějakých 20 let po porážce Enklávy. Což je, a doufám, že nikomu nic nespoiluji (uplynulo už pár let, ne?), konec dvojky. Jde taktéž o již desetiletý projekt. Ačkoliv ještě nějaký pátek potrvá, než se nám plné verze dostane, je již k dispozici ochutnávka v podobě dema.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Fallout of Nevada – Najdete zde a zde

Jde o modifikaci, která se momentálně nachází v beta verzi a bohužel je pouze v ruštině. Jak název zcela okatě napovídá, děj se odehrává v Nevadě. Zajímavě ale zní především to, že se odehrává před dějem Falloutu 1.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Fallout: Between Good & Evil – Najdete zde

Další česká modifikace s ještě větším deklarovaným záběrem a s velkým důrazem na grafické novoty. Jde o dítko Ještěra, taktéž bývalého vaultmastera Vaultu šílené brahmíny, který už několikátým rokem odhaduje, že by mod během jednoho roku mohl být hotový. Na projektu se prý podíleli i tvůrci oceněného klipu Borise Carloffa. Ač se rádo šušká, že projekt je v podobném stavu jako lidská práva ve Vault City, není to pravda. Neustále se na něm pracuje, jen postup je velmi pomalý a dlouhodobě nejvíce trpí nedostatkem programátorů a animátorů, kteří by veškerý nadesignovaný obsah nabouchali do těžkopádného enginu. Rádi byste pomohli? Klidně se přihlaste. Berou se ale pouze lidé, které není třeba zdlouhavě zaučovat a už vůbec není třeba pracantů, kteří se na to po dvou měsících občasné neplacené práce vykašlou.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Fallout 2: Restoration Project – Najdete zde

I když to není kompletní předělávka v pravém slova smyslu, myslím, že určitě stojí za vyzkoušení. Jde o projekt, který masivně opravuje Fallout 2 a dodává do něj obsah, který byl původně nadesignován, ale už se nestihla jeho implementace. Možná si říkáte, že odřezky obvykle nejsou dobré a bezpochyby máte pravdu. Fallout 2 však vznikl překotně během jediného roku, a tak bylo mnohé vypuštěno skutečně jen kvůli nedostatku času, ne kvůli podřadnější kvalitě. Nedávno vyšla finální verze a momentálně se blíží ke konci český překlad.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Fallout FIXT – Najdete zde

Jedna z mála modifikací prvního Falloutu. Projekt si neklade za cíl nic menšího než udělat pro Fallout 1 to samé, co Restoration Project udělal pro dvojku. Tady se však stále plácáme v alfa verzi. Sympatické je, že obsahem jsou i jiné oblíbené modifikace pro jedničku a nehrozí tedy jejich vzájemná kolize. Modifikace by měla mít dva režimy. Jeden podřizuje původní vizi vše (i vybalancování systému), zatímco druhý dodává opravdu jen to, co chybí.

Nejnovější články