Nástroje pro tvorbu Dota 2 modifikací znamenají dle komunity i tiché vydání Source 2 engine
zdroj: Foto: Valve

Nástroje pro tvorbu Dota 2 modifikací znamenají dle komunity i tiché vydání Source 2 engine

7. 8. 2014 20:30 | Téma | autor: Ladislav Loukota |

Tak jsme se prý dočkali uvolnění Source 2 enginu. Tvrdí to alespoň lidé v návaznosti na uvolnění updatu pro Dota 2, který obsahuje nástroje pro tvorbu modifikací. Podle tvrzení komunitních členů, jak lze vidět třeba ve vlákně na Redditu, update v podstatě překopává Dota 2 do Source 2 technologie. Co konkrétně to vlastně znamená? 

Nástroje z updatu měly dle lakonického popisku umožnit "tvorbu a sdílení uživatelských map i herních režimů" v Dota 2. Propagátoři teorie o tichém vydání Source 2 však tvrdí, že Valve skrze nástroje uvolnilo de facto remake hry v jiném enginu. Dokládají to haldou změn od samotné hry přes editory až po zmínky o Source 2 v souborech.

"Všechno, co by sdílelo jméno se Source, má v názvu číslovku 2. Tedy 'engine2.dll', 'vconsole2.exe', 'vphysics2.dll'", tvrdí jeden z mnoha, mnoha argumentů uživatele RoyAwesome. Na pomoc si bere i skutečnost, že nástroje vyžadují 64-bitový operační systém a silný počítač.

Pokud by skutečně šlo o Source 2, mohlo by to znamenat, že na obzoru jsou nové verze starších her od Valve či dokonce zcela nové tituly. Spekulace o zkušebním vydání Source 2 technologie ovšem mají i své odpůrce. 

Nepřímé důkazy jsou totiž momentálně vše, co hraje teorii do karet a Valve se k celé záležitosti s grácií sobě vlastní zatím vůbec nevyjadřuje. Garry Newman, autor Garry's Modu, například není přesvědčený, že Valve společně s nástroji tiše nechává fanoušky a veřejnost seznámit se Source 2 enginem.

"Je možné upgradovat některé prvky jako fyziku, zvuk, GUI nebo renderování, aniž byste upgradovali na zbrusu nový engine," sdělil pro GamesIndustry (přes Kotaku). Sice dle něj prý klidně může jít o Source 2, ale také jenom využití prvků Source 2 ve stávajícím Source.

Kotaku dodává, že Gabe Newell označil podporu komunitní tvorby jako jeden z hlavních cílů Source 2. Touto optikou by tak uvolnění enginu skrze nástroje pro tvůrce modifikací dávalo smysl. Nenápadné vydání toužebně očekávaného enginu je navíc přesně krok ve stylu Valve. Skutečný stav situace ale může osvětlit pouze vyjádření Valve, s nímž ale nelze moc počítat. No a již tradičně jsme neslyšeli nic o Half-Life 3.

Nejnovější články