"Musíte pro to mít nadšení, ale také dodat všechny podpůrné materiály, mít nějaký výchozí bod pro výtvarnou stránku hry a vědět, kam ji případně dál hnát." Je docela zajímavé, že Microsoft prý skoro nepřihlíží k finanční stránce hry - zda vývojáři vše zaplatí sami nebo potřebují-li od Microsoftu přispět na vývoj. Firma si ale zákládá na tom, že chce produkovat kvalitní hry, a nevadí ji prý se zapálenými vývojáři spolupracovat, pomáhat s testováním nebo vývojářům dávat rady. Teď se navíc chystá vlna stažitelných her pro Kinect, takže i tohle by jistě byl slušný výchozí bod.
Obyčejně je ve vývoji zhruba padesát her pro Xbox Live Arcade naráz a ročně jich vyjde okolo třiceti, které se pak firma snaží propagovat skrze akce typu Summer of Arcade nebo House Party. Ostatně třeba i plánovaný update dashboardu na Xboxu 360 je veden hlavně snahou zjednodušit browsování her.
A co říká XBLA na mohutný rozmach her na bázi free-to-play? "Microsoft zkoumá nejrůznější obchodní modely a je si moc dobře vědom toho, co se zrovna v hráčské komunitě děje," odvětil Wooley. Je snad možné, že by na těch spekulacích o indie hrách na Xbox Live bylo něco pravdy?