Bioshock Infinite má problémy s multiplayerem
zdroj: tisková zpráva

Bioshock Infinite má problémy s multiplayerem

10. 8. 2012 11:55 | Téma | autor: Adam Homola |

Oceňovaní, oblíbení a respektovaní Irrational Games mají možná problém. A ne malý. V době, kdy jeden průšvih může položit celé studio, se začíná loď s Bioshock Infinite na oko houpat. Hlavní kormidelník Ken Levine negativní zvěsti vlastně ani moc nepopírá a nepřímo naznačuje, že situace opravdu není úplně ideální. Kolem nového Bioshocku se toho teď děje hodně. Něco je potvrzeno oficiálně, něco neoficiálně, ale ani jedno nevypadá moc dobře. Vývojový tým především postihl docela zásadní exodus vývojářů. A ne jen tak nějakých externích grafiků, co pilovali textury mraků, ale opravdu klíčových lidí. Odchody nejsou žádným tajemstvím, potvrdil je i Levine a jsou také jednoduše dohledatelné na internetu.

Vývoj opustil technický ředitel, ředitel produktového vývoje, dva senior členové kreativního týmu, designový ředitel, producent, designér klíčových systémů, senior designér úrovní, systémový designér a další. Ne snad, že bych byl odborník na strukturu vývojářů v Irrational a herních studiích obecně, ale tyhle pozice zní natolik důležitě, že by takový odliv lidí mohl vývoj zpomalit a možná i odložit vydání.

Je také ale klidně možné, že většina těchto lidí už neměla moc co na práci - za předpokladu, že se stíhá datum vydání v únoru příštího roku. Levine tvrdí, že zatím se to stíhá. Tvůrci nebudou hru dělat až do února, před vydáním ještě budou následovat povinné certifikace a testování, takže do konce vývoje už zbývá jen pár měsíců. A pokud se únor skutečně stíhá, musí být už hra z velké části hotová.

Sám Levine změny v personálu připustil, ale řekl, že to není nic neobvyklého: “Ve firmě, kde pracuje 200 lidí, se to bude vždycky nějak obměňovat.” Ihned ale dodal, že situace není nijak kritická a na hře pořád pracuje spousta talentů a veteránů, zejména takových, co pracovali na původním Bioshocku. Ne všechny personální změny z poslední doby byly navíc k horšímu. Irrational získali jednu velkou posilu. Veterána Roda Fergussona, který doteď pracoval v Epic Games na pozici šéfa produkce. Hlavním úkolem tohoto zkušeného vývojáře je pomoci s dokončením hry v daném termínu.

Ne snad, že by senioři v Irrational byli nezkušení žabaři, ale nejmenované zdroje prozradily Kotaku, že se vývoj táhne, je problematický a vývojáři se prý perou i s těmi nejzákladnějšími mechanikami hry - od umělé inteligence až po příběh. Irrational tak prý pracují ve značném stresu (které studio před vydáním velké hry nedělá?) a údajně se jim nedaří udělat hru, která by dostála slibům a ukázkám z videí a E3 prezentací. První představení hry a následné ukázky nastavily laťku hodně vysoko a právě k ní se teď tvůrci údajně nějak nemůžou dostat.

Problémy jsou i s multiplayerem. Ano, multiplayer v Bioshock Infinite oznámen nebo představen nikdy nebyl. Levine jen kdysi řekl, že s ním zkusí experimentovat, a když to bude dávat smysl, tak se ve hře objeví. Anonymní zdroje Kotaku prozradily, že došlo ke zrušení dvou multiplayerových módů, na kterých se pracovalo několik měsíců. Nevíme ale, jestli ve hře nějaké jiné multiplayerové módy náhodou nezůstaly a Levine odmítl cokoliv kolem multiplayeru komentovat. Jen opět zdůraznil, že vždycky říkal, že budou experimentovat a do hry se dostane jen to nejlepší.

“Když se snažíte inovovat, tak není vždycky jasně vidět dopředu a tyhle věci prostě zaberou čas. Garantuji vám ale, že až tu hru příště ukážeme, tak ji budete soudit vy, ne já,” řekl Ken Levine pro Kotaku.

Irrational Games mají rozhodně zkušenosti, talent a hlavně prokazatelné portfolio skvělých her. Je tedy dost možné, že jakkoliv hrozně můžou tyhle zprávy znít, tak nakonec od tvůrců System Shocku 2 vyleze zase skvělá hra. Stejně tak je ale možné, že si tentokrát ukousli trochu větší sousto a Bioshock Infinite prostě do požadované kvality dodělat nestihnou.

Trpělivost vydavatele 2K Games není nafukovací a hra se odložila už jednou, z letošního podzimu na únor příštího roku. Irrational navíc nevydávají jednu hru za rok za dva. Jejich posledním kouskem byl právě Bioshock, který vyšel už v roce 2007. Což je už dlouhých pět let. O žádných dalších rozjetých projektech se neví, takže kdyby se Infinite nepovedl, nemuselo by to s Irrational Games dopadnout vůbec dobře.

Nejnovější články