Zatímco se lidstvo shromažďuje do megapolí, jež mimozemšťané budují po celém světě a lákají na život bez nemocí, ty nevěřící a nespokojené mají regulovat právě jednotky Advent, které jsou někde mezi vojskem a policí. Kupodivu prý nejsou přímo navázáni na Exalt, lidské proti-XCOM síly představené v XCOM: Enemy Within. Jsou to prostě nově zformované vojenské jednotky, které dohlíží na pořádek ve městech.
Ačkoliv jde o lidi, vojáci Adventu prošli zřejmě nějakými úpravami. Jejich krev je žlutá a disponují schopností komunikovat s různými typy mimozemšťanů. Základní jednotky Adventu prý potkáte na ulicích měst nejčastěji. Mají futuristickou zbroj a vybaveni jsou magnetickými zbraněmi od svých emzáckých velitelů.
Míru koordinace jednotek a celkovou bojeschopnost základních vojáků Adventu navíc podpoří přítomnost jejich kapitána, jehož poznáte podle pláště. Ten disponuje různými schopnostmi, mezi které patří i velitelská aura, která dává vojákům kolem něj bonusy na střelbu a také poškození. Navíc kapitán může nějakého vojáka XCOMu označit a vojáci Adventu pak soustředí svou palbu právě na něj. Abyste pak měli opravdu velký důvod, proč sundat první ze všech kapitány, vězte, že ti mají schopnost povolat i výsadkové lodě, které na bojiště přidají další jednotky Adventu. Takže správný gerilový přepad se zaměří nejprve na kapitána a až pak na řadové vojáky.
Osobně mi přijde výraznější implementace lidských jednotek jako skvělý nápad, který podtrhne příběhové zasazení hry. Tedy fakt, že Země už není vaše a někteří lidé se rozhodli s mimozemšťany kolaborovat, což vám dává nové protivníky, kteří díky své odlišnosti od známých mimozemšťanů, mohou být nebezpečnější, než mnozí jejich nelidští vládci. XCOM 2 vyjde v listopadu na PC.
zdroj: Archiv