První nahlédnutí do světa Rise of Argonauts
zdroj: tisková zpráva

První nahlédnutí do světa Rise of Argonauts

28. 6. 2007 23:23 | Preview | autor: Redakce Games.cz |

Že může být putování po řeckých ostrovech ještě hezčí než Titan Quest, dokazuje pestrobarevné akční RPG na Unreal Enginu 3.

Řecké báje vypráví, že kentaury vychovaný mladík Iasón se vypravil na nebezpečnou cestu za zlatým rounem krále Aiétea na příkaz svého strýce, lstivého Pelia, který usiloval o mladíkovu smrt. V chystané bájné RPG Rise of the Argonauts od Liquid Entertainment (autorů nadprůměrného Dragonshard, viz recenze) tento mýtus slouží jako podklad pro dobrodružství, na které se Iasón vypraví, aby kouzelnou mocí zlatého rouna zachránil svoji zemřelou manželku (kterou by dle báje mohla být Thébanka Glauké). Než ve hře doputujete do Kolchidy, podíváte se s Iasonem a jeho Argonauty na dohromady patnáct ostrovů, u kterých s lodí Argó přistanou. Na každém budete nejprve muset podstoupit dvouhodinové dobrodružství, po jehož zdárném konci se ostrov celý zpřístupní a také se sem bude možné kdykoliv vrátit.

Díky Unreal Enginu 3 se hra bude pyšnit detailní pestrobarevnou grafikou, přičemž každý z ostrovů bude laděn do jiných odstínů a stejně tak se bude měnit i Argó, na níž časem přibudou třeba kováři a další NPC. Loď postupně nabere i jednotlivé Argonauty a byť se zřejmě nedostane na všech padesát hrdinů, jistá je přítomnost Héraklova i Atalanty a dokonce i Achillea a Odyssea, kteří na výpravě ve skutečnosti nebyli. Veškeré konverzace mezi postavami budou probíhat v rámci grafického interface jako v Mass Effect zcela bez textů. Na výběr budete mít pokaždé více odpovědí, přičemž vaše jednání vám získá přízeň některého z bohů (Apollón, Ares, Athéna a Hermes) a ti vás na oplátku obdaří určitými schopnostmi. Tento způsob nahradí tradiční vývoj postavy level-upy a investováním bodů, získaných za zkušenosti v boji.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

¨ Jedním z vašich úkolů bude například ulovit kance, ve kterého bohyně Artemida (ve hře ztvárněná jako nádherný, svítící jelen, který mrká očima, střihá ušima a v závěru rozhovoru se kouzelně rozplyne) přeměnila Adónida. Jak se záhy dozvíte, se zvířetem budete bojovat po boku Argonautů, které jste předtím na ostrově našli, tzn. pokud jste prosmýčili každý kout, tento souboj pro vás bude lehčí. Obrovský divočák se vás pokusí rozdupat, ale v tu chvíli ho Herákles chytí za rohy a dá vám příležitost bestii několikrát seknout do boku. Tyto speciální manévry se budou lišit nepřítel od nepřítele, takže třeba v souboji s nepřátelskými vojáky bude Iasón pro změnu moci házet oštěpem, protivníky na něj napichovat a házet je vzduchem nebo je naopak přišpendlit k zemi.


Rise of Argonauts trailer - stažitelná verze (42 MB, 1280x720)

Jindy bude Iasón s Argonauty spolupracovat, třeba právě s Heráklem, který si stoupne doprostřed skupinky vojáků a uřízne jednomu hlavu, čímž vám dá šanci provést nečekaný výpad ze strany. Těla všech postav budou rozdělená na několik částí, díky čemuž se bude torzo postavy moci natáčet k nepříteli nezávisle na poloze nohou. Stejně tak bude možné uřezávat protivníkům hlavy (a dost možná i jiné části těla). Všechny rány navíc na tělech zůstanou, takže třeba přemožený kanec Adónis padne přesně tak, jak jste jej sesekali. Na závěr nezbývá než doporučit jedenáctiminutový rozhovor s Edem del Castillem na IGN, prokládaný poutavými záběry ze hry. Za zlatým rounem a snad i Médeiiným srdcem se s Iasonem a Argonauty vypravíte na PC, X360 a PS3 podle tiskové zprávy v roce 2008, dle slov del Castilla však až o rok později.
zdroj: PR, IGN

levis

Nejnovější články