V mocenském boji pak převzala Plamenná legie moc nad Prašnou, Železnou a Krvavou, přičemž se věnovala výzkumu temné magie a uctívala zakázaná božstva. To vedlo k povstání ženských členek podrobených legií. Do čela rebelie se postavila Kara Spalující břitva z Železné legie a k ní se přidali i zástupci odporu z ostatních. Plamenná legie byla svržena a Železná se zmocnila vlády v Ascalonu. Ten se tak stal ohniskem bojů. Proti duchům, proti zbytkům Plamenné legie, proti lidským obráncům nedaleké pevnosti Ebenového jestřába a proti prastarému drakovi, Kralkatorrikovi. Charrové se zde přesto udrželi.
V Ascalonu, na troskách lidského města, které je stále v rozvalinách vidět, pak vybudovali Černou citadelu, pevnost a centrum své moci. Citadela se podobá snu všech technofilů, protože Železná legie je uskupením vzývajícím technologický pokrok. Ve městě sice mají vliv i ostatní legie, ale obrovité hutě, technologické univerzity a začouzené kovárny tvoří základ města a místní kultury. Centrem citadely je pak Imperátorovo jádro, kulovitá stavba, v níž se nachází velení všech tří legií a sídlo současného vládce, Imperátora Železné legie, Smodura Neoblomného.
Pod hrozbou Kralkatorrika byli charrové a lidé donuceni k vyjednání příměří, protože drakovy armády pustoší území bez ohledu na rasu protivníka. Staré rány se ale nehojí tak dobře a příměří je křehké. Ascalon začíná pomalu regenerovat, objevují se háje, parky a louky. Technologie slouží nejen k vojenským účelům, jejich hodinové stroje jsou cennou komoditou. Charrové jsou technologicky nejpokročilejší rasou Tyrie, včetně trpaslíků. Jejich pušky a pistole zasévají hrůzu do srdcí nepřátel a když na válečné pole vyjede jeden z jejich bitevních strojů, třese se zem. Charrové už prokázali, že se dokáží vyrovnat s vnějším i vnitřním nepřítelem. Ostatně, jak působiví jsou, posuďte v monumentálním traileru:
zdroj: Archiv