Odhalení základních vlastností očekávaného třetího dílu postapokalyptického RPG - včetně enginu, systému soubojů a skillů.
zdroj:
tisková zpráva
Po úspěchu
teaseru nastal ten očekávaný den, kdy k nám doputovaly poznatky z hodinové prezentace postapokalyptického RPG Fallout 3 pro časopis Game Informer. Hra poběží v reálném čase (čili už ne na tahy) na rozvinuté verzi enginu z Oblivionu, jehož kritizovaný third-person pohled byl pro zdejší využití přepracován. Příběh začne v nemocnici úmrtím matky a narozením vaší postavy, kterou si přizpůsobíte k obrazu svému za asistence otce. Každý aspekt vytváření postavy bude založen na S.P.E.C.I.A.L. systému. Jak budete ve vaultu vyrůstat, obdržíte první knihu umožňující zvolit výchozí stav každé z vašich sedmi primárních schopností. V pozdějším věku dostanete první zbraně a počítač na zápěstí, sloužící jako takové menu ke zjištění vašich povahových rysů a skillů. Těch bude celkem 14 a můžete si zvolit 3 z nich, které mají při levelování růst rychlejším tempem než ostatní.
Potkáte i psa, ale důležitější roli sehrají NPC, z jejichž řad lze čas od času najmout společníky, byť Fallout 3 rozhodně nebude skupinovou hrou. Nejvíce se fanoušci starých dílů báli, jak budou řešeny souboje. Jejich systém se nazývá Vault-tec Assisted Targeting System (V.A.T.S.) a budete v něm moci likvidovat nepřátele dvěma způsoby. Buď v reálném čase při střelbě v pohledu z vlastních očí, tak jako v kterékoli FPS, nebo po zapauzování hry a poklidném zaměření cíle. Ta druhá varianta však bude dostupná, jen když máte nějaké akční body. Jakmile je vyčerpáte, půjde bojovat pouze v reálném čase a musíte počkat, než se vám akční body zdejšího systému znovu "nabijí".
zdroj:
tisková zpráva
Stejně jako vy je, i protivníci vás mohou kdykoli zranit na specifických místech těla. Narozdíl od Oblivionu nebudou nepřátelé levelovat společně s vámi, takže pokud vstoupíte do nějaké lokace vyšší úrovně, počítejte s brzkou smrtí. Do Falloutu se vrátí Karma systém (činy se podepisují na pověsti postavy) a i třetí díl má být velmi brutální, což v časopisu dokládá detailní záběr na něčí explodující hlavu, přičemž tyto krvavé momenty spatříte ve zpomaleném pohybu (scany ještě nejsou venku).
Úplně nový systém zdraví a radiace bude posuzovat, jak velký vliv mají určité radioaktivní věci (např. voda) na hrdinu a jak působí na organismus po konzumaci. Maximálním dosažitelným levelem bude dvacítka a většinu zkušeností získáte plněním úkolů, které hru posunou dál. Moderním "sandbox" trendům odpovídá fakt, že Fallout 3 si prý bude možné užít různým stylem - bezhlavým naběhnutím na nepřítele a jeho zabítím, nebo proplížením se daným prostorem, nebo možná i ukecáním někoho. Hrát donekonečna už nepůjde, nicméně vynahrazuje to zpráva o závěrečných scénářích, jichž bude devět až dvanáct různých. Fallout 3 vyjde pro PC, X360 a PS3 na podzim 2008.
zdroj: NeoGaf, Game Informer, fansite