Ed Key, kryptolesník se zájmem o etnobotaniku, ze severozápadní anglické Cumbrie to vidí stejně; i proto ostatně rozjel nadějný projekt, který se duchem blíží spíš k Cestě od thatgamecompany než k Minecraftu (něčím jsem ten úvod načnout musel). Ed Key je pro mnohé neznámým pojmem, ačkoli zmiňuje, že v herní branži dělá již devátým rokem; nezbývá než věřit. Proteus je nezávislý projekt, na kterém si nejvíc užijeme toho, že v něm jsme. Zapomeňme na střílení, exploze a šimrání očí kudlou, Proteus nabízí svět, kde je radost zahledět se na hvězdy a následně pronásledovat prchající světlušky. Tady jde o ryzí objevování a nasávání atmosféry nosem, zatímco nám uši přikyvují, že tohle je doopravdy skutečné.
Procedurálně tvořené prostředí je totiž doprovázeno dynamicky namíchaným ambientem s příměsí reálných zvuků přírody; opět potvrzující můj názor, že je úplně jedno, jak moc pixelatá grafika nám propaluje oči, poněvadž jakmile si naše uši řeknou: „Jo, tohle rezonuje reálně!“ tak to mozek jako reálné vyhodnotí (tohle si schválně pusťte, abyste viděli a slyšeli, co mám na mysli). O hudbu se u Protea stará talentovaný David Kanaga, jehož psychedelické kusy jsou k dohledání zde. (Na Bandcampu můžete okusit např. jeho Music for Games 2 nebo Flower Walk EP.)
Ed plánuje projekt vydat ve dvou vlnách: v té první s koncovkou EP by se vypustila „hotová“ hra s nějakými těmi tweaky, fixy a další přidanou hodnotou za cenu 5 doláčů (85 kaček); ta druhá s příponou LP by nabízela větší obsah za nulovou cenu nebo se slevou (pro majitele EP verze); a možná přijde i třetí vlna se štítkem „speciální edice“, která bude obsahovat CD nosič s hudbou a dalšími zábavnými bonusy, jaké si od indie vývojářů jen dokážeme představit; toto vydání bude už pochopitelně krabicové.
Kdo zhlédne video ze hry a měl by chuť si ji projít sám, ten ať stahuje z této stránky. „Who wants some?“ Promiň, Duku, tady v tom rajonu se fakt nestřílí.
zdroj: Archiv