Obduction je nástupce Mystu, co se zkouší prosadit na Kickstarteru
zdroj: tisková zpráva

Obduction je nástupce Mystu, co se zkouší prosadit na Kickstarteru

18. 10. 2013 10:15 | Novinky | autor: Adam Homola |

Myst a Riven, kdo z vás si je pamatuje a kdo je hrál? Originální explorativní adventury tehdy byly populárnější než lecjaká střílečka a získaly si zástupy fanoušků. Bohužel, vývoj doby jim nepřál a dnes se s podobným typem adventur, navíc ve skvělé produkci, setkáte jen těžko. Změnit by to mohl Obduction, nový projekt od studia Cyan, tvůrců původního Mystu, Rivenu a URU.

Myst a jemu podobné hry stály vždy hlavně na vizuální stránce. Objevovali jste úžasný předrenderovaný svět, ve kterém toho nebylo zase tolik co dělat, ale hratelnost stála právě z velké části na objevování, prozkoumávání a puzzlech. Na podobných principech by měl stát i nový Obduction. Tvůrci si jsou vědomi důležitosti grafiky, a tak nic neponechávají náhodě - Obduction pojede na Unreal Engine 4.

Soudě dle prvních ukázek na videu to je vidět. Hra vypadá fakt parádně, i když jde o raný prototyp, který se bude dále vyvíjet. Vývojáři si na Kickstarteru říkají o 1 100 000 dolarů, což není málo, ale v této chvíli mají už čtvrt milionu. Vyškrábat se na cílovou částku tak nebude asi velký problém. Už za ten milion a něco slibují vývojáři pořádnou a plnohodnotnou hru, ale zároveň mají připravené stretch goals a čím víc peněz se vybere, tím víc bude hra růst.

Už od počátku ji plánují dělat flexibilně, a pokud se podaří vybrat například dva miliony, bude víc puzzlů, hra bude komplexnější, dočkáme se více lokací atd. Datum vydání je stanoveno na druhou polovinu 2015 a počítá se zatím jen s Windows a MacOS verzemi. Moc dobře ale víme, že když se peníze sypou, platformy se rozšiřují.

Příběh nechtěli vývojáři moc prozrazovat, a tak alespoň naznačili, že Obduction začne vaším únosem neznámo kam. Na podivnou planetu ozářenou měsícem. Vy nevíte, kde přesně jste, kdy tam jste a ani proč tam jste. Na to všechno budete muset přijít během hraní. Máme ale přislíbeno, že příběh nám bude hra dávkovat skrze samotné hraní a prozkoumávání světa a ne jen přes hezky vypadající, ale neinteraktivní filmečky.

Hezky zní také puzzly. Nadesignované budou tak, aby všechno, co potřebujete k jejich vyřešení, bylo vždycky přímo před vámi. Nemusíte se tedy bát neoblíbeného backtrackování, kdy procházíte znova všechny dříve navštívené lokace, nebo pixelhuntingu a vůbec podobných nešvarů starých adventur. Myst byl jiný a Obduction bude taky jiný. Mrkněte zatím alespoň na video, a jestli vás projekt zaujme, jakože minimálně graficky vypadá k světu, tak můžete na Kickstarteru zauvažovat nad nějakou tou kačkou.

Nejnovější články