Gigantic proti sobě postaví dva týmy a obří monstra
zdroj: tisková zpráva

Gigantic proti sobě postaví dva týmy a obří monstra

17. 7. 2014 14:03 | Novinky | autor: Aleš Smutný |

Kooperativním online hrám patří současnost. Začíná jich být tolik a hlavně se začínají natolik lišit, že škatulka „free to play MOBA“ začíná povážlivě praskat ve švech. Z nově odhalených projektů často mizí strategický základ pramenící z pohledu z výšky a nahrazuje jej akční hratelnost, ať už v podobě ryzí střílečky z pohledu první osoby (Battleborn), nebo z pohledu třetí osoby, ovšem s volným zaměřováním jaké najdete v nově oznámené Gigantic

Než ale obrátíte oči v sloup, dejte Gigantic šanci. Tenhle nezávislý projekt totiž vypadá, že by mohl vedle velkých projektů typů Heroes of the Storm nabídnout solidní alternativu k současným i budoucím špičkám žánru. Za hrou stojí studio Motiga, které vzniklo v roce 2010 jako projekt dvojice zkušených producentů. V roce 2012 pak začali ve studiu pracovat na Gigantic, kterou teď představili světu. Že má za sebou Motiga úspěšný růst dokazuje fakt, že momentálně zaměstnává 46 lidí.

Gigantic disponuje velmi specifickou grafikou, která na jednu stranu spadá do barevného stylu současných MOBA her, ale na druhou si udržuje punc originality, který se snad odrazí i v oblasti animací.

Nejzajímavěji ale zní herní náplň. Stále platí, že se do sebe pustí dvojice hráčských týmů (zde po pěti lidech), ale místo statického bránění vlastní základny a expanze k soupeřově se musíte starat o svého a soupeřova strážce. To je obrovská potvora, která kráčí úrovní a zlikvidovat ji vyžaduje kombinované síly celého týmu. Takže bráníte svého strážce a zároveň se snažíte zlikvidovat protivníkova.

Gigantic zdroj: tisková zpráva

Další strategickou rovinu pak přidává fakt, že ve hře budou různé typy strážců, které disponují odlišnými útoky, statistikami, slabinami a vyžadují odlišný způsob likvidace. Plus tu samozřejmě budou i rozdílní hrdinové, ale to je u her tohoto typu standard. Zatím jich bylo stručně představeno pět z celkové desítky a najdete zde třeba sovího šermíře Tyta, minotauřího bijce lorda Knossa, šíleného chemika strýčka Svena, jeleního lučištníka Vodena nebo vražedkyni Tripp.

Je celkem jasné, že herní styl všech hrdinů bude odlišný a unikátnosti Gigantic by měl nahrávat i fakt, že v rámci akční hratelnosti půjde dělat na mapě různé kejkle. Nepočítejte s tím, že jen budete běhat po rovince, půjde sprintovat, přeskakovat překážky, bude třeba rozbíjet zátarasy, vyhýbat se útokům apod.

Pokud by vás neoslovila taktický potenciál kráčejících strážců, které využijete v ofenzivě, ale zároveň se o ně musíte starat, zkuste se ještě nechat nalákat faktem, že na Gigantic pracuje James Phinney, který byl jako jeden ze dvou hlavních designérů u vzniku StarCraft, posléze se podílel na Guild Wars a nakonec na State of Decay. I díky němu bych řekl, že je v současných MOBA závodech Gigantic černým koněm, který nás ještě všechny překvapí. Momentálně se můžete přihlásit do alfy. Hra vyjde na PC v roce 2015.

zdroj: Archiv

Nejnovější články