Codemasters končí s akčními hrami, chystá nové závody
zdroj: tisková zpráva

Codemasters končí s akčními hrami, chystá nové závody

15. 9. 2011 12:33 | Byznys | autor: Petr Poláček |

Nedávno vydaná střílečka Bodycount brzy přijde o rodiče. GamesIndustry.biz uvádí, že byli zaměstnanci včera svoláni na hromadnou schůzi, kde jim byl předestřen plán na uzavření studia. Dohromady se to týká 66 zaměstnanců studia v Guildfordu, které se vedle Bodycount podílelo na vývoji obou posledních Operation Flashpoint titulů Dragon Rising a Red River. Zdá se přitom, že rozhodnutí není motivováno jen špatnými prodeji Bodycountu, který v naší recenzi obdržel mírně nadprůměrné hodnocení.

Codemasters se dle oficiálního prohlášení hodlá do budoucna zaměřit na to, co jde firmě už dlouhá léta nejlépe – závodní hry v sériích F1, GRID, DiRT a dalších. Většině zaměstnanců byla buď nabídnuta možnost přesunu do jiných studií Codemasters, nebo jim firma poskytne pomoc při hledání dalšího zaměstnání. Ale co bude s Codemasters dál? Snaha o rozšíření portfolia o hry jiných, než závodních, žánrů, firmě zjevně nevyšla, a než se o to pokusí znovu (což nevyhnutelně přijde), bude nějaký čas sekat latinu a pojede na jistotu v rámci závodních her, jejichž nabídku hodlá rozšířit. Oficiální prohlášení to říká jasně:

„V rámci vývojové strategie bude Codemasters do budoucna investovat do aktivit, které směřují k rozvoji světově proslulého portfolia závodních her. Firma navýší počet vývojářských týmů ve své mateřské lokaci ve Warwickshire (kde vznikají hry v sériích DiRT, GRID a F1 Online a vyvíjí se proprietárních technologie EGO) a vedle týmu, který pracuje na F1 2011 vybuduje v pobočce v Birminghamu nový tým, který se bude soustředit na nový závodní titul.“

Codemasters tedy na relativní neúspěch s nezávodními hrami (ano, i Operation Flashpoint tituly nebyly zjevně komerčně bůhvíjak úspěšné) reaguje rozšiřováním aktivit v rámci vývoje závodních her, které docela pravidelně v prodejních žebříčcích bodují a jsou oblíbené u kritiky i hráčů.

Na jednu stranu tak sice Codemasters hrají na jistotu, ale už poněkolikáté se jim nepodařilo rozšířit svůj žánrový záběr, který ve své současné podobě znamená pro firmu stálé riziko a nejistotu. Soustředěním se pouze na jeden žánr je totiž Codemasters do značné míry vydána na pospas vrtochům trhu – pokud by se závodní hry z nějakého důvodu přestaly zcela prodávat, což jsme v historii herního průmyslu u jiných žánrů už mnohokrát viděli, tak Codemasters nebude mít po ruce záložní aktivity, které firmě pomohou přežít obtížné údobí, než se stihne přeorientovat na jiné žánry a vybudovat pro to potřebné kapacity.

V této chvíli však podobné čerty na zeď malovat nemusím, závodní hry nejsou sice nejpopulárnějším žánrem na světě, ale zájem o ně přeci jenom trvá. Codemasters se tedy chová logicky, i když nové pokusy o rozšíření žánrového záběru do budoucna určitě přijdou.

Nejnovější články