V dungeonech nebyl omezený počet hráčů. Mohli jste tedy jít ve 40 lidech jakýkoliv dungeon. Limit 5 hráčů byl přidán v patchi 1.3.
U dungeonů nebyly meeting stony, tudíž se musel každý účastník dungeonu/raidu sám dopravit ke vstupu do instance. Meeting stony byly přidány patchem 1.3.
Neexistoval PvP Honor systém - nepočítaly se honorable killy, ani se vám nepřičítaly žádné body. PvP systém byl uveden s patchem 1.4.
Neexistovaly žádné battlegroundy. Warsong Gulch a Alterac Valley byly přidány v patchi 1.5, Arathi Basin pak až v patchi 1.7.
Zatímco dnes jsme zvyklí na World Event alternativu téměř každého svátku, který se celosvětově slaví, tak dříve World Eventy neexistovaly vůbec. Vánoce byly přidány v patchi 1.2, Children's Week v 1.4., Darkmoon Faire v 1.6, Stranglethorn Fishing Extravaganza v 1.7 a Hallow's End v 1.8.
Až do uvedení battlemasterů v hlavních městech v patchi 1.6 se muselo pro přihlášení do battlegroudnu dojet až ke vstupu do daného BG (WSG-Barrens/Ashenvale, AV-Alterac Mountains).
Klient si nepamatoval přihlašovací jméno účtu - při každém spuštění hry jste ho tedy museli znova vyplňovat. Možnost "Remember account name" byla přidána v patchi 1.6.
Neexistoval Buyback (možnost vzít "prodaný" předmět zpět). Jak jste se uklikli a něco prodali vendorovi, nebyla možnost získat předmět zpátky. Pravděpodobně kvůli zahlcení GM s prosbami o návrat předmětu byla tato funkce přidána v patchi 1.8.
Až do patche 1.8 útočili peti v Aggressive stance (agresivní postoj) na civilisty v městech.
Každé hlavní město mělo svůj vlastní AH. Teprve v patchi 1.9 byly propojeny všechny alianční a všechny horďácké AH.
Mohli jste být přihlášeni do fronty pouze pro jeden BG naráz. Změna přišla s patchem 1.9.
Dříve záležel reset raidu na tom, kdy jste si vytvořili save. Patch 1.9 uvedl jednotné resety jednou, respektive dvakrát týdně.
Až do patche 1.10 neexistovalo ve WoW žádné počasí. Patch 1.10 uvedl počasí do pár lokací a další následovaly časem.
U flight mastera nebylo možné vybrat destinaci, pokud vedla přes více uzlů. Museli jste vybrat nejbližší uzel a teprve po přistání v něm vybrat další zastávku cesty. To se k velkému vděku hráčů změnilo v patchi 1.10, kdy jste již mohli vybrat finální destinaci a o přestupy se postaral Blizzard.
Do patche 1.10 hra nepodporovala širokoúhlé rozlišení monitoru. Proto v podstatě nenajdete video z Vanilla WoW s poměrem stran 16:9.
Až do patche 1.12 byly battlegroundy pouze v rámci realmu. Zavedení battlegroup a cross-realm BGs značně snížilo čekací doby.
Poslední zajímavost: Při uvedení WoW na trh Blizzard oznámil, že plánují do jednoho nebo dvou měsíců přidat do hry Guild Housy. Doposud se tak nestalo (a asi už ani nestane).
Po patchi 1.12 přišlo TBC a WoW se jednou pro vždy změnilo.
Při psaní této novinky jsem si vzpomněl na rozšířenou stížnost, že se WoW s každým patchem stává více a více casual věcí. Jak vidíte, tak je to pravda a je to trend už od patche 1.10. Myslím ale, že se shodneme na tom, že jen málokdo by chtěl nyní WoW ve stavu, v jakém bylo uvedeno.
PvE (Playver vs Environment)
Portování do instancí neexistovalo, muselo se poctivě portálem. Meeting stony neexistovaly, tudíž každý musel sám letět. Flying mounti nebyli, takže se spoléhalo na pomalého mounta a flight mastery, u kterých jste museli sami volit každou další zastávku. 60% mount byl v té době až na levelu 40., do té doby se všude pouze běhalo. 100% mount byl až na levelu 60. a byl tak drahý, že na něj mnoho casual hráčů do příchodu TBC ani nenašetřilo.
PvP (Play vs Player)
Tam byla situace horší o to víc, že do patche 1.4 nebyl důvod někoho zabíjet a do patche 1.5 ani pořádně nebylo kde (když nebudu počítat world pvp, které v té době stejně z 90 % sestávalo z bitek v Blackrock Mountain). Po patchi 1.5 se muselo pomocí pomalých mountů a otravných flight masterů dopravit ke vstupům do battlegroundů (v té době byl jeden battleground na každém kontinentu) a pokud jste chtěli jít více battlegroundů za sebou, tak jste u vstupu do daného BG čekali i několik hodin, jen abyste tam nemuseli po odehrané hře znovu cestovat. Když se k tomu přidá realm only systém a možnost přihlásit se pouze do WSG nebo pouze do AV, tak si dovedete představit ty čekací doby. Když už jste se dočkali začátku hry, nebylo výjimkou, aby jedna AV hra trvala až 10 hodin a v době jejího konce už v teamu nebyl žádný z hráčů, kteří ji začínali.
Zachovejte WoW i WoWfanu přízeň i nadále a užijte si zbytek víkendu.